Skip to main content

Hai,

Dit is nogal een ingewikkeld verhaal maar ik zal het proberen zo kort mogelijk samen te vatten, als er vragen zijn, stel ze graag.

Mijn vriendin heeft me meerdere keren verkracht(?) en aangerand. Sinds ze dat doet wil ik al helemaal geen seks meer met haar, dus gebeurd het steeds vaker. Ze zegt dat ze zichzelf niet in bedwang kan houden. Vaak als het gebeurd bevries ik en durf ik niks te zeggen, ze vraagt meestal dan wel of het oké is, maar ik zeg dan dus niks en ze gaat er dan van uit dat het goed is. Ik heb ook weleens gezegd dat ik eigenlijk nooit 'ja' zeg.

Een paar weken geleden ben ik er ook achter gekomen dat ze op een site zit waarmee ze met meerderjarige mannen praat. Ze zei dat ze hoopte dat ik eerder achter zou komen en dat het niet echt een geheim was. Alleen zei ze dat volgens haar ze er al een paar maanden niet meer op had gezeten, terwijl er stond dat ze op dat moment nog geen week daarvoor er nog op had gekeken en ook seksueel getinte berichten naar die mannen stuurde.

Het voelt net alsof mijn brein mijn emoties hierover gewoon weg probeert te stoppen, aangezien ik er mentaal eigenlijk niet veel last van heb, terwijl ik tegelijkertijd er wel heel veel aan denk.

Ojaa, ze zegt dat ze niet zonder mij kan leven en dat als ik verliefd zou worden op een ander of het uit zou maken, ze zelfmoord gaat plegen.

Wat moet ik doen?

Bedankt voor het lezen, hopelijk kunnen jullie mij helpen :)

Hey @Revi , 

Ik ehm word er een beetje sprakeloos van.. 

Ik heb wel een paar vragen voor je; Deze hoef je niet te beantwoorden maar ook van jezelf.. 

• Heb je nog gevoelens voor haar, je hebt immers een relatie met haar? 
  • Heb je hierover al met iemand gepraat? Praten kan helpen met meningen enz.

Ik denk zelf dat je vriendin wat narcistische kenmerken vertoont. Dit denk ik omdat ooit ook een relatie met iemand heb gehad die narcistische kenmerken vertoonden en uiteindelijk ook echt een narcist bleek te zijn. 

Hier is een link met kenmerken van narcisme: 

https://www.lentis.nl/probleem/narcistische-persoonlijkheidsstoornis/kenmerken-narcist/

Hoe ik bij de conclusie kom van narcisme? 

- Als een jongen dreigt het met me uit te maken, of ik denk dat mijn vriend me niet meer ziet zitten zou ik niet ermee gaan dreigen om zelfmoord te plegen. Zo geef je iemand eigenlijk een schuldgevoel. Een normaal verstandelijk - meelevend persoon zou dit niet zeggen. 

Ik hoop dat ik je hiermee wat heb kunnen helpen. . 

Heb je nog vragen of wil je nog iets kwijt? Kun je me terug feedbacken met het @    

Liefss, Justhelping

Hey

Ik snap dat je misschien bang bent om bij haar weg te gaan maar als buitenstaander klinkt dit niet echt goed. Ze probeert je een schuldgevoel aan te praten en ze doet dingen die ze absoluut niet mag doen. Je verdient iemand die je beter behandelt dan dit. Als zij zichzelf niet onder controle heeft en van je houdt moet ze volwassen genoeg zijn om afstand van je te houden en je niet meer aan te doen. Dus als ik jou was zou ik toch bij haar weg gaan hoe moeilijk het ook is. En als je bang bent dat ze zich iets aandoet zou je er iemand over kunnen informeren. Maar waarschijnlijk zegt ze dat om je te manipuleren. Als je inschat dat ze zoiets zou doen om aandacht van je te krijgen zou ik zeker iemand inlichten

heel veel succes 

Reageer