Ik weet niet of ik weer contact moet zoeken of niet

  • 23 April 2020
  • 0 reacties
  • 39 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Alvast sorry voor het lange verhaal, zou blij zijn als je het leest en me helpt.

Er is een meisje met wie ik sinds februari bevriend ben en zij is lesbisch en zij wist al voordat we vrienden werden dat ik haar leuk vond (ik ben zelf trouwens ook een meisje). Dat ik verliefd op haar was (en nog steeds ben😔) hield haar niet echt tegen om vrienden met mij te zijn, maar we zijn jammer genoeg ook niet méér dan vrienden.

In deze corona tijden is het vrij moeilijk om contact met haar te blijven hebben aangezien ze niet bepaald een apper is en het daarbij heel druk heeft met school. Al wist ik die twee dingen, ik werd er toch steeds onzeker van. Door dat onzekere gevoel begon het steeds slechter met me te gaan. Niet alleen mentaal, maar ook school leed eronder. Of althans, door die onzekerheid leed school er nog meer onder dan dat het al deed vóór mijn onzekerheid. Dus toen heb ik haar een mail gestuurd en met deze reden uitgelegd waarom ik voorlopig even geen contact meer ging zoeken/hebben met haar en dat ik haar ging blokkeren op WhatsApp. Dat laatste heb ik ook echt gedaan, maar ik was wel heel blij met haar reactie want ze vond het wel jammer maar accepteerde het, verontschuldigde zich ervoor dat ze niet zo goed in antwoorden was en dat ik daar zo onzeker van werd en hoopte me weer te spreken. 

Het was vorige week woensdag dat ik het contact verbrak. Het was toen nog mijn plan om na de meivakantie, als school weer begon, op haar af te stappen en dus het niet-contact verbreken. Maar nu blijkt het dus dat school sluit tot 1 juni en weet ik niet wat ik moet doen. Ik weet niet hoe lang ik nog geen contact wil hebben en/of uithou. Aan de andere kant ben ik bang dat het weer van voren af aan begint als ik nu, nu als in één dezer weken, weer contact zoek met dat meisje. Natuurlijk, ik heb voor de ‘break up’ wel eens aan dat meisje gevraagd om te bellen, maar ze was telkens druk met school en ik wou niet aandringerig en irritant overkomen door het telkens weer opnieuw te vragen, dus toen gaf ik het op en besloot dus dat het beter was om dan maar helemaal géén contact te hebben. 

Maar nu weet ik dus niet wat ik te doen. Aan de ene kant wil ik het niet-contact niet al te lang laten duren, maar aan de andere kant ben ik bang dat als ik nu weer contact opneem, er niets anders zal zijn dan eerst. Of zou ze nu ineens wél vaker appen alleen omdat ik er zo onzeker van word wanneer ze niet snel iets van haar laat horen? Het karakter kan niet zo snel en makkelijk veranderd worden.

Wat denk jij dat ik moet doen???

Xx, Nanoka


0 reacties

Geen reactie

Reageer