Skip to main content
Vraag

Ik voel me soms gebroken 💔

• August 3, 2026
  • 4 reacties
  • 75 Bekeken

Spicey Girl
Forum|alt.badge.img+3

Hallo ik wil even wat kwijt. Ik hou zoveel van helpen en iedereen adviezen geven, omdat ik de meeste dingen begrijp. Maar weet je soms denk ik dat mensen voor mij niet eens antwoorden zouden hebben, want het is zoveel en ik kan er met niemand echt over praten, want ik voel me heel eenzaam. Laat me even gewoon een lijstje maken met dingetjes waar ik mee zit😮‍💨.

1. Ik voel me eenzaam
  2. Ik heb niemand om erover te praten
  3. Mijn ouders (vooral mijn moeder)
  4. Mij band met mijn familie
  5. Mijn verleden
  6. Verraad van heel veel meiden van vroeger
  7. Ik leef in een gouden kooi, ik krijg alles behalve vrijheid
  8. Ik heb niemand alleen 2 slechte vriendinnen en verder niemand
  9. Niet zo'n hele goede band met mijn zusje
  10. Ik mag niet naar buiten zonder toezicht van mijn moeder en ik ben 15😭
  11. Kinderen op school van 11 12 en 13 jaar oud
  12. Ik verlang naar de liefde en word er heel emotioneel van
  13. Word niet gerespecteerd door mensen
  14. Mensen denken dat ik problemen in mijn hoofd heb en woede problemen heb wat niet zo is
  15. Mensen/docenten behandelen me slecht
  16. Ik heb blijkbaar geen mening over wat ik wel of niet wit of wat ik wil dragen
  17. Ik heb geen recht op spreken
  18. Bang voor 1 ding in de toekomst: de liefde waarom mocht ik een vriendje krijgen is het geweldig, maar doordat ik niet naar buiten mag kan ik dan waarschijnlijk niet daten logeren uitgaan zonder dat er eerst een hele emotionele of ruzie is geweest.

Ik weet het gewoon niet meer. En ik moest het maar zo even schrijven,want ander had ik wel dertig pagina's geschreven. Ik weet het gewoon niet meer. En weet je dan word je gedwongen van school en je ouders om een gesprek te voeren met mensen. Om je trauma's en dan als ik zeg dat ik al die dingen achter me heb gelaten luisteren ze niet naar me en verzinnen ze altijd zelf allemaal dingen wat niet klopt. En als ik nee zeg is het voor hen altijd ja. Weet je ik word er heel verdrietig van en ik kan er niks aan doen. Ik zit vast

Alvast voor de mensen die willen reageren🥹😭

Groetjes Spicey❤️‍🔥🔥😤❤️🔥

4 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • August 4, 2026

Hey lieve ​@Spicey Girl  wat een verhaal en wat naar dat je dit allemaal moet overkomen! Een goed advies is soms moeilijk om te geven maar wat jij allemaal opnoemt is reden genoeg om eens te bellen met de Kindertelefoon! Zelf heb ik ook ervaringen waar ik mee moet dealen maar dat lukt nooit helemaal alleen 🫂 je mag je gevoelens en je belevenissen echt wel bespreken en uiten want dat kan al helpen. En ze kunnen dan met je meedenken voor antwoorden en oplossingen. Sommige van je punten herken ik en mensen kunnen soms zo vervelend en dom doen, zich bemoeien met hoe je bent. Hoe je eruit ziet.Ik snap heel goed dat je daarmee zit! Hopelijk reageren er meer kinderen en hier is de link: 

https://www.kindertelefoon.nl/bellen

Sterkte voor jou! 

Liefs, Tover xxxxx

Forum|alt.badge.img+1

Hallo ik wil even wat kwijt. Ik hou zoveel van helpen en iedereen adviezen geven, omdat ik de meeste dingen begrijp. Maar weet je soms denk ik dat mensen voor mij niet eens antwoorden zouden hebben, want het is zoveel en ik kan er met niemand echt over praten, want ik voel me heel eenzaam. Laat me even gewoon een lijstje maken met dingetjes waar ik mee zit😮‍💨.

1. Ik voel me eenzaam je kan je vrienden vragen of ze iets willen doen? je kan ook je ouders vragen of je een huisdier mag
  2. Ik heb niemand om erover te praten je kan alles zeggen op het forum?
  3. Mijn ouders (vooral mijn moeder) ik weet jou situatie niet dus hier heb ik niks op te zeggen
  4. Mij band met mijn familie ik weet jou situatie niet dus hier heb ik niks op te zeggen
  5. Mijn verleden ik weet jou situatie niet dus hier heb ik niks op te zeggen
  6. Verraad van heel veel meiden van vroeger idk
  7. Ik leef in een gouden kooi, ik krijg alles behalve vrijheid je kan proberen erover te praten? je kan ook zeggen van: iedereen van 15 mag naar buiten en heeft recht op spreken 
  8. Ik heb niemand alleen 2 slechte vriendinnen en verder niemand zit je op een sport? ik en ook mensen die ik ken hebben heel veel vrienden gekregen van bijv hockey 
  9. Niet zo'n hele goede band met mijn zusje ik weet jou situatie niet dus hier heb ik niks op te zeggen
  10. Ik mag niet naar buiten zonder toezicht van mijn moeder en ik ben 15😭 waarom niet?
  11. Kinderen op school van 11 12 en 13 jaar oud ik weet jou situatie niet dus hier heb ik niks op te zeggen
  12. Ik verlang naar de liefde en word er heel emotioneel van dat heeft iedereen op deze leeftijd, het komt wel op zijn tijd
  13. Word niet gerespecteerd door mensen ik weet jou situatie niet dus hier heb ik niks op te zeggen
  14. Mensen denken dat ik problemen in mijn hoofd heb en woede problemen heb wat niet zo is tja het is  heel moeilijk om mensen hun mening over jou te veranderen. je moet in ieder geval niet boos worden en je daar weer over opwinden. Je kan gewoon rustig doen en dan na een tijd (dit zal niet een week zijn maar misschien wel een maand of een paar maanden) zien ze dat ze fout zaten. Ook  als je de hele tijd zegt ‘DAT IS NIET ZO’ omdat ze je uitdagen moet je proberen gewoon weg te lopen (op een manier dat je niet boos lijkt anders helpt het weer niet)
  15. Mensen/docenten behandelen me slecht same here, als ik daar een oplossing op wist werden er heel veel levens beter op deze aarde
  16. Ik heb blijkbaar geen mening over wat ik wel of niet wit of wat ik wil dragen dit is echt oneerlijk, maar betaal jij of je ouders je kleren? mijn ouders betaalden het altijd voor mij en wouden daarom zelf de soort kleren uitzoeken, nu heb ik kleedgeld en mag ik het zelf uitzoeken
  17. Ik heb geen recht op spreken dat is ook echt een k**actie van je ouders maar ik weet jou situatie niet dus hier heb ik niks op te zeggen
  18. Bang voor 1 ding in de toekomst: de liefde waarom mocht ik een vriendje krijgen is het geweldig, maar doordat ik niet naar buiten mag kan ik dan waarschijnlijk niet daten logeren uitgaan zonder dat er eerst een hele emotionele of ruzie is geweest. je kan altijd wachten, zeker als je 18 bent kunnen je ouders dat niet meer bepalen.

Ik weet het gewoon niet meer. En ik moest het maar zo even schrijven,want ander had ik wel dertig pagina's geschreven. Ik weet het gewoon niet meer. En weet je dan word je gedwongen van school en je ouders om een gesprek te voeren met mensen. Om je trauma's en dan als ik zeg dat ik al die dingen achter me heb gelaten luisteren ze niet naar me en verzinnen ze altijd zelf allemaal dingen wat niet klopt. En als ik nee zeg is het voor hen altijd ja. Weet je ik word er heel verdrietig van en ik kan er niks aan doen. Ik zit vast

Alvast voor de mensen die willen reageren🥹😭

Groetjes Spicey❤️‍🔥🔥😤❤️🔥

ik heb geprobeerd zo goed mogelijk te helpen maar aangezien ik geen expert ben en jou situatie niet ken kon ik je niet overal mee helpen. Weet dat je goed bent zoals je bent en veel van deze problemen bij je ouders of andere mensen liggen en niet bij jou, het is natuurlijk heel oneerlijk dat jou dit moet overkomen maar het leven is nou eenmaal oneerlijk.

groetjes
anoniememeid

Spicey Girl
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • August 4, 2026

Dank jullie wel ​@Tover01 en ​@annoniememeid voor jullie reacties.

Wat meer over punt 10. Ik weet het echt niet ik mag gewoon niet naar buiten van mijn moeder. Want als ik vraag om gewoon buiten te chillen. Dan word ze heel boos op me en dan krijgen we een heftige ruzie en  daar word ik dan heel emotioneel van. En dqn het enige wat ik kan doen is huilen en smeken, maar dat werkt ook niet. En weet je ik heb niet zo'n goede band met mijn zusje ik bedoel te zeggen: Ik kan haar niks vertellen over hoe ik me voel ze verraad het meteen aan mijn ouders en met andere familieleden heb ik ook geen goede band en ik zie ze ook nooit. En mijn vriendinnen heb ik toch maanden niet gesproken. Dus ik weet ook niet of we wel nog vriendinnen zijn.

Dus ik kan niks doen en mijn vader heeft ook geprobeerd of probeert mijn moeder om te halen om mij vrij te laten, maar ik kan je vertellen en beland altijd in een ruzie en dan heeft mijn vader niks kunnen oplossen.

En wat ik bedoel met een gouden kooi. Ik heb alles eten, drinken, bed, apparatuur, maar je kan alle hebben wat me wilt, maar ik heb dus geen vrijheid of ik heb geen recht op spreke. Als mijn zusje me slaat, schopt, duwd, uitscheld. Ik mag niks terug doen van mijn moeder. Of überhaupt vertellen wat zij deed. Ik moet meteen naar mijn kamer als straf en terwijl zij begon.

Ik weet gewoon eventjes niet wat ik moet doen. Het voelt alsof je vast zit in iets waar je nooit uit zal komen, maar er zal zeker wel een uitweg zijn, maar hoe geen idee.

Groetjes Spicey❤️‍🔥🔥😤❤️🔥

Spicey Girl
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • August 4, 2026

En ik kan er ook niet met mijn ouders over praten, want dat kan gewoon niet. 

En weet je ik word gewoon kwaad. Ik moet van school met letterlijk 3 mensen tegelijkertijd gaan praten en heel f****** plan bedenken over 'hoe ga ik naar school😁'. Like what the f***!🤬

En waarom kijk ik had even een hele lastige situatie op school. Want ik had 3 docenten van techniek die me slecht behandelde, 1 docent die heel de tijd knipoogde. En andere docenten die slecht waren tegen me. En wat ik toen deed? Ik ging spijbelen. En ja ik weet dathet een slecht idee was, maar het was het enige idee dat ik had. En ook het enige om mezelf veilig te voelen, want school deed toch aan niemand iets.

En dan. Nu. NU! Moet ik met die mensen praten en weet je wat erg is? Ik kan hun niks vertellen. Waarom niet? Als ik ze wat vertel dan gaan ze zo zeggen van: Ja dat kan, maar waarschijnlijk zit er iets in je hoofd van al dat pesten van het verleden, waardoor je je zo voelt. Pardon! Wie denken die mensen wel niet dat ze zijn. Ik vertel ze het meest eerlijke verhaal over iets en dan beginnen ze over iets heel anders. Ja, nee en ikmag ook niet weglopen van die gesprekken anders denken ze dat er helemaal wat aande hand is. Dit is gewoon marteling. Emotionele marteling waar ik niks aan kan doen en het gewoon moet laten gebeuren.