Skip to main content

Heyy, ik (meisje, 16 jaar) wilde even wat kwijt. Ik had heel lang iets met een jongen, voor meer dan een jaar. Op een gegeven moment had ik het uitgemaakt want ik had het gevoel alsof hij mij leuker vond dan dat ik hem leuk vond. Binnen een maand nadat het uit was gegaan ben ik samen gekomen met een nieuwe jongen. Deze nieuwe jongen is wel heel erg lief, maar ik merk dat ik hem stiekem een beetje vergelijk met mijn ex. Ook denk ik dat ik mijn ex leuker vind dan mijn vriend nu. Ik weet zeker dat ik niet meer terug kan gaan naar mijn ex omdat we slecht uit elkaar zijn gegaan en we elkaar op alles hebben geblokkeerd. Ik wil het nu ook niet uitmaken met de jongen met wie ik nu ben want hij is wel gewoon een leuke jongen enz maar toch voelt het verkeerd om nog steeds liefdesverdriet te hebben over iemand anders terwijl ik nu met hem ben. Wat moet ik doen??

Is er iemand met tips??

Het is normaal om iemand te missen die zo lang en deel van je leven was, en het kost tijd om over iemand heen te komen, ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten. En voor mij nam het vergelijken steeds meer af, waarschijnlijk helpt het ook om meer te focussen op je vriend nu. Maar ik denk dat er vooral tijd overheen moet gaan. 

waarom vind je je ex beter? Als het dingen zijn die kunnen veranderen kan je er misschien over praten met je vriend, bijv dat hij eerder moet reageren of spikes ofz

(dan niet zeggen dat je hem vergelijkt met je ex ofc ;)

dankjewel voor je reactie. ik heb besloten dat ik inderdaad gewoon bij mijn vriend blijf en niet weer contact ga zoeken met mijn ex!

dankjewel voor je reactie. ik heb besloten dat ik inderdaad gewoon bij mijn vriend blijf en niet weer contact ga zoeken met mijn ex!

Fijn! Veel succes en hopelijk kom je over hem heen 💪

Reageer