Vraag

Ik vind iemand leuk maar ik weet niet wat ik moet doen

  • 20 January 2023
  • 3 reacties
  • 84 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
  • Weet de weg
  • 20 reacties

Hoi, ik ben J en ik ben 14 jaar. In 2020 kwam ik bij een jongen in de klas (ik noem hem even Lars). Lars en ik waren nooit echt vrienden maar we vonden elkaar wel aardig. Ik wist na een half jaar dat ik Lars echt super leuk vond, en dat vind ik nogsteeds. Ik weet niet of Lars bi/homo of iets anders is en ik weet niet hoe ik hem kan duidelijk maken dat ik hem leuk vind. Ik durf hem niet zelf te vertellen  dat ik hem leuk vind.

Weet iemand wat ik moet doen?! Alvast bedankt voor uw antwoord!


3 reacties

Hi hi,  wat lief dit ! Je kan om te beginnen eens aftasten wat hij überhaupt van jongens vind zeg maar. Dus gewoon voorzichtig er over beginnen bijvoorbeeld “ik hoorde laatst over 2 jongens….”  en dan kijken hoe hij daar op reageert.  Mocht dat positief zijn dan kun je al een stapje verder denken. Bijvoorbeeld soms ietsje langer in zijn ogen kijken, of even aanraken, zijn hand “per ongeluk” even pakken als je iets vertelt..

maar dan zou ik wel eerst stap1 doen :)

Ik hoop dat je nog meer tips krijgt, en dat het je lukt met hem! Zou fijn zijn. Veel succes !

Sjammetje xxxxx

Reputatie 1
Badge +1

-onnodige quote verwijderd-

Bedankt voor je antwoord!!

We zijn vaak met de vriendengroep waar we allebei in zitten en dan kan dit best akward zijn, maar ik ga het wel proberen! 

Nogmaals dankjewel :))

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @J053 ,

 

ik heb zelf ook wel eens zoiets meegemaakt en ik heb toen af en toe alleen met die jongen afgesproken. Gewoon dat ie na school even met mij mee ging naar huis. Om iets voor huiswerkte doen of ff wat te drinken en kletsen en laten zien waar ik woon. Dan kun je elkaar wat beter leren kennen en is het ook makkelijker om daarna nog eens samen af te spreken en dingen te doen.

Je hoeft niet alles in één keer te vertellen.

Ik heb geleerd dat andere jongens soms schrikken als je te snel zegt dat je ze leuk vindt.

Het is ook zo dat als hij jou nog niet zo goed kent, het voor hem makkelijker is om je te 'dumpen'. Klinkt onaardig, maar ik heb dat meegemaakt. Als je elkaar wat langer en beter kent weet hij beter wat hij aan jou heeft en is het feit dat je hem daarnaast ook leuk vindt 'kleiner’, ik bedoel als hij niet dezelfde gevoelens heeft, kan hij dat zeggen en toch nog gwn met je omgaan. Als hij die gevoelens ook voor jou heeft, dan kunnen jullie elkaar verder ontdekken en nog betere vrienden en mss lovers worden.

Ik houd van een beetje rustige aanpak en ik vind dat dat werkt, voor mij

Ik ben dan wel altijd eerlijk, want je met nooit liegen als je iemand leuk vindt en meer wilt. Dus, als ie vraagt of je op jongens valt, terwijl jullie nog niks hebben, zou ik het sws niet ontkennen. Je hoeft ook niet te zeggen dat je al hotel de botel op hem bent, maar kunt dan bv. zeggen, ik ben er nog niet helemaal uit, maar soms heb ik dat gevoel wel bij sommige jongens. En jij? Kun je er dan gelijk aan vast plakken. Dan 'moet’ hij ook iets over zichzelf vertellen.

Alles hangt ook van de situatie af, dus ik kan niet precies zeggen wat je moet doen. Vertrouw op je gevoel.

 

Gr. MickeyMouse

 

Reageer