Vraag

Ik schaam me (een soort van) voor mijn vriend.

  • 24 April 2024
  • 2 reacties
  • 65 Bekeken

Badge

(Oke, dus dit is mijn eerste topic dus weet niet hoe goed hijΒ is.)
Ik heb nu al bijna en maand een vriendje (hij is trans masc), maar ergens schaam ik mij voor hem. Ik weet niet waar dit vandaan is gekomen, maar ik wil niet handen vasthouden ofzo met andere mensen erbij. Ik ben dan ergens bang dat andere mensen er iets van gaan vinden . Ik voel mij er best wel slecht door, want ik heb het gevoel dat ik ook een beetje gemeen ben omdat ik mij voor hem schaam. Ik wil het hem wel vertellen, maar ik weet niet hoe ik dat moet zeggen zonder gemeen of slecht te klinken.Β 
Heeft iemand misschien tips? Of een oplossing voor dit gevoel?

Liefs, Mia <3


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @girlzΒ 
(sorry voor late reactie)

Best lastige situatie, weet niet echt hoe het zou komen om heel eerlijk te zijn.
Probeer er goed over na te denken wat mogelijke oorzaken zouden kunnen zijn, misschien dat je het kunt opschrijven. Als je het zelf fijn vind kun je het met hem over hebben, maar ik begrijp dat dat lastig kan zijn.

Doe waar jij je prettig bij voelt, ik heb zelf namelijk geen idee waardoor het misschien zou komen.

Liefs ItzJustin

Reputatie 7
Badge +17

Schaam je je echt voor hem of gaat het meer om de reacties die je misschien van anderen gaat krijgen? Ben je misschien bang dat hij niet geaccepteerd gaat worden? Op zich is dat geen rare gedachte maar je moet er wel echt met hem over praten, anders gaat dat gevoel nooit weg en dat is niet echt gezond voor de relatie.

Reageer