Vraag

ik mis mijn ex enorm! dubbele signalen

  • 26 June 2022
  • 2 reacties
  • 106 Bekeken

Badge

Hallo.

sinds 3 weken is het uit tussen mij en mijn vriendin. 
Wij hadden een relatie van 10 maanden en het was eigenlijk altijd leuk en speciaal.  We zaten ook bij elkaar in de klas dus we zagen elkaar elke dag. 
zij vond mij voor de relatie al 2 jaar enorm leuk, en heeft ook altijd op mij gewacht. Het ging voor de relatie niet goed met haar en toen ik met haar kreeg ging het we weer goed. Ze kon haar zelf zijn en ze voelde zich veilig, dat zei zij vaak genoeg. 
Het is nu uit en ik mis haar enorm en ik zou haar graag terug willen maar ik twijfel.  De reden waarom het uit is kwam omdat zij onze discussies heel naar vond en die hadden wij nogal vaak, achteraf was dit onnodig!
ze heeft nooit laten merken dat ze niks wou, en dat ze het uit wou maken. 

Zij is als persoon heel erg onzeker! Ze zet altijd een masker op, en laat eigenlijk altijd zien dat het goed gaat terwijl dit vaak niet het geval is. Ze vind het belangrijk wat mensen van dr vinden en ze houd van aandacht. 
na het uitgaan had ik haar nog 1x gezien, ze zei al snel dat ze mij wel leuk vond maar niet leuk genoeg. Ze gaf mij een stevige knuffel en moest daar ook bij huilen. Ze zei dat het misschien ooit nog goed kwam tussen ons. Maar dat is allemaal twijfel. (dit is 2.5 week geleden)

binnen 2 dagen nadat het uit ging had zij een nieuwe vriend. Maar daar is het ookal mee uit na 1 week. Ze vertelde mij dat ze geen liefdesvedriet had en dat zij niet echt verliefd op haar was. 
ik reageerde daar natuurlijk heel emotioneel op en ik was in paniek. Want ik had nog gevoelens voor haar! En hierdoor appte ik haar veel en zij zag dit als “stalken” sindsdien heeft ze mij geblokt op alles en eigenlijk verteld dat ze geen contact wilt en mij haat. 
 

in de tussen tijd laat ik mijzelf heel erg groot zien tegenover haar, alsof het mij niet boeit dat het uit is. Ondanks zij zegt dat ze geen contact wil probeert ze me wel jaloers te maken. Dat is wat vrienden zeggen. Ze praat over dingen die ik niet leuk vind waar ik bij ben en stuurt expres fotos in de groepsapp om mij jaloers te maken. 
ik heb het gevoel dat ze spijt heeft van der beslissing. Maar aan de ene kant laat ze wel zien dat ze het leuk heeft en dat het haar niet boeit. Maar omdat ik weet dat ze vaak een masker voorhoud twijfel ik hierover! En ik houd me ook groot terwijl ik super vedrietig ben. 
 

hoe moet ik hierover denken? Ik heb gevraagd als ze wou praten maar ze wilt dat ik haar met rust laat. Terwijl ik heb aangegeven dat we geen contact hoeven na het gesprek. Toch wijst ze het af. Waarom? 
kan iemand mij helpen? Ik ben radeloos en ik krijg dubbele singalen van haar. Ene kant laat ze merken niks te willen en de andere kant probeert ze toch aandacht te krijgen


2 reacties

Het is nu uit en ik mis haar enorm en ik zou haar graag terug willen maar ik twijfel.  De reden waarom het uit is kwam omdat zij onze discussies heel naar vond en die hadden wij nogal vaak, achteraf was dit onnodig!

Tja, als de discussie naar zijn en vaak optreden, is het soms beter om uit elkaar te gaan. Als namelijk het gedoe in een relatie begint te overheersen, is het het niet meer waard en wordt niemand er gelukkig van. Waarschijnlijk was zij dus op dit punt aangekomen.

na het uitgaan had ik haar nog 1x gezien, ze zei al snel dat ze mij wel leuk vond maar niet leuk genoeg. Ze gaf mij een stevige knuffel en moest daar ook bij huilen. Ze zei dat het misschien ooit nog goed kwam tussen ons. Maar dat is allemaal twijfel. 

Dit lijkt me dat bevestigen. Ze vond je duidelijk geen naar persoon en had daar dus wel gevoelens bij, maar ze zag waarschijnlijk gwn in dat het niet langer ging. Soms helpt wat afstand om elkaar daarna weer te vinden, maar als ze je heeft verteld dat ze ‘je leuk vond, maar niet leuk genoeg,’ zou ik daar eerlijk gezegd niet te erg vanuit gaan.

binnen 2 dagen nadat het uit ging had zij een nieuwe vriend. Maar daar is het ookal mee uit na 1 week. Ze vertelde mij dat ze geen liefdesverdriet had en dat zij niet echt verliefd op haar was. 
ik reageerde daar natuurlijk heel emotioneel op en ik was in paniek. Want ik had nog gevoelens voor haar! En hierdoor appte ik haar veel en zij zag dit als “stalken” sindsdien heeft ze mij geblokt op alles en eigenlijk verteld dat ze geen contact wilt en mij haat. 

Ik snap dat het pijn doet als ze zo snel alweer verder gaat met haar leven, maar als jullie uit elkaar zijn gegaan, staat ze natuurlijk vrij om te doen wat ze wil.

Naar aanleiding van wat je hierboven vertelde (“… ze vond mij wel leuk, maar niet leuk genoeg. Ze gaf mij een stevige knuffel en moest daar ook bij huilen”), ga ik er niet vanuit dat ze een hekel aan je had na de break-up. Maar blijkbaar is er iets gebeurd dat dit veranderde. De hoeveelheid berichten, maar wellicht ook de inhoud, heeft er blijkbaar voor gezorgd dat ze het contact met jou verbroken heeft. Zou dat kunnen?

Van ‘je leuk vinden’ en knuffel en huilen bij break-up naar iemand haten, gaat niet zomaar, lijkt mij.

in de tussen tijd laat ik mijzelf heel erg groot zien tegenover haar, alsof het mij niet boeit dat het uit is. Ondanks zij zegt dat ze geen contact wil probeert ze me wel jaloers te maken. Dat is wat vrienden zeggen. Ze praat over dingen die ik niet leuk vind waar ik bij ben en stuurt expres fotos in de groepsapp om mij jaloers te maken. 
ik heb het gevoel dat ze spijt heeft van der beslissing. Maar aan de ene kant laat ze wel zien dat ze het leuk heeft en dat het haar niet boeit. Maar omdat ik weet dat ze vaak een masker voorhoud twijfel ik hierover! En ik houd me ook groot terwijl ik super verdrietig ben. 

Ik betwijfel of deze houding verstandig is. Waarom zou je doen alsof het je niet boeit, als je haar duidelijk terug wilt? Dat zorgt toch alleen maar voor verwarring en tegengestelde signalen. Ook zou ik een beetje oppassen met wat je vrienden zeggen. Die interpreteren dingen misschien toch anders dan dat ze bedoelt zijn. Waarom zou ze jou jaloers proberen te maken als ze er zelf voor heeft gekozen om uit elkaar te gaan. That doesn't make sense to me. Dat ze het leuk heeft, kan natuurlijk gwn. Misschien is ze aan de ene kant wel opgelucht dat het gedoe tussen jullie voorbij is. Een ‘glow-up’ na een break-up is niet heel uitzonderlijk.

hoe moet ik hierover denken? Ik heb gevraagd als ze wou praten maar ze wilt dat ik haar met rust laat. Terwijl ik heb aangegeven dat we geen contact hoeven na het gesprek. Toch wijst ze het af. Waarom? 
kan iemand mij helpen? Ik ben radeloos en ik krijg dubbele signalen van haar. Ene kant laat ze merken niks te willen en de andere kant probeert ze toch aandacht te krijgen

Als zij het af blijft wijzen, is het voor haar dus te veel gebeurd. Je kunt het even laten rusten en dan kijken of ze nog/weer wilt praten.

Badge

Hallo Lisa. 
ik heb alles gelezen en wil graag even antwoorden. 
het is eigenlijk voor mij helemaal niet duidelijk hoe ze doet! Zij is een persoon die zich heel erg goed voor houdt terwijl ze zich eigenlijk heel naar voelt. Ik zie een ander persoon in haar, ze is heel erg het slechte pad aan het op gaan! En het stukje jaloers maken is wel echt duidelijk naar mij. Ik heb het erover gehad met mijn mentor en mensen die er buiten staan en die zeggen heel duidelijk dat zemijn aandacht wilt.

 

daarnaast, heb ik haar inderdaad veel berichten gestuurd, toen had ze me geblokkeerd en “haatte” zei mij. In de tussen tijd van het blokkeren heeft ze me paar keer toegevoegd en stuurde ze een “snap” dat ze iets aan het doen was wat ik totaal niet leuk vind. Dit hoort ook bij het stukje jaloers maken! 
 

ik heb haar vandaag geconfronteerd en gezegd: 

Jij zegt dat je geen contact wilt, en niet met mij verder wilt en niet wilt praten. Dat is prima! Dan accepteer ik dat, enige wat mij zou hebben is als ze 5 minuten eventjes wou luisteren. Daarna is het voor mij ook klaar. 
 

hier zei ze nee op. Heel gek vind ik!? Ik leg voor wat ze wilt! Maar ze is duidelijk niet in staat om te praten. Maar ja, als je niet wilt praten omdat ze er niet klaarvoor is denk ik toch dat ze nog niet helemaal weet wat ze wilt?! En dat haar gevoelens ook wel ergens zitten. 
 

groetjes en dankjewel voor je reactie

Reageer