Skip to main content

Hey,

Ik had of heb, een hele goede vriendin, laten we haar voor het gemak Emma noemen. Emma en ik waren enorm close, en hebben een hele goede bang opgebouwd de afgelopen maanden. Maar sinds enkele maanden zit ze enorm in de knoop met haar zelf. Wat enorm vervelend is. Ik probeer er rekening mee te houden, en haar zo goed mogelijk te helpen. En zo heb ik ook mijn problemen, en voorheen probeerde ze me er ook zo goed mogelijk bij te helpen.

Alleen sinds een kleine periode, heb ik haar geblokkeerd en “verwijderd” uit mijn leven, ondanks ik er enorm mis. En ik weet dat zij mij ook mist, of te minste, ze probeert enorm te laten zien dat ze er ook is en probeert een reactie van me te krijgen.

De reden dat ik haar heb “verwijderd” uit mijn leven, omdat ze me simpel gezegd als shit behandelde. Ze had geen respect, of toonde geen respect richting mij, en de dingen waarmee ik zat. Maar tegelijkertijd wel van mij dingen verwachtte.

Het is allemaal langzaam lastiger geworden onze vriendschap. Maar voor mijn gevoel, niet mijn fout, omdat ik bereid was om er aan te werken, en dingen op te lossen. Maar ze doet me zoveel pijn. Elke dag te horen krijgen dat ze niks wil doen, omdat ze te moe is, of niet in de mood. Maar diezelfde middag naar vrienden of vriendinnen gaan.

Ik heb niet meer het gevoel dat ze der best voor mij doet, misschien bewust, misschien onbewust. Maar ik weet dat ze van mij houdt, en ik hou net zo veel van haar. 

Dit is natuurlijk HEEL kort samengevat. Het verhaal is zo ingewikkeld, en maar een aantal mensen weten hoe het precies zit, vanuit mijn perspectief. Maar is het fout dat ik weg ben gegaan, want het deed gewoon enorm veel pijn om bij der te blijven…

 

* Voor misvatting, deze vriendschap is online en is GEEN relatie *

Hey,

Ik had ook iets zoals dit met iemand online, net als jou. We waren beste vrienden online, maar toen had ik haar geblokkeerd, omdat ze mij bedreigd en daarna opgelicht. Na een tijdje had ze mijn dingen teruggegeven en ik had haar vergeven. Ik gaf haar nog een kans, toen werden we weer beste vrienden.

Ik denk dat je haar het beste nog één kans moet geven, omdat je haar zelf mist enz. Als ze weer stom doet, kan je haar weer blokkeren enz. 

Groetjes, Sano07


Ik heb der net gedeblokkeerd, nu kan ze zelf kiezen of ze sorry wilt zeggen.

En nee, ik was ook niet perfect in deze vriendschap, maar als er een probleem was, loste ik het op, en deed ik mijn best om het goed te maken. Maar dat doet zij niet, en dat doet me wel enorm veel pijn.


@Anoniem172 
Niemand is perfect, maar je deed je best om de problemen op te lossen. Dat vind ik erg goed van je, daar mag je ook trots op zijn! Jij hebt geen controle over wat zij doet, nu moet ze toch echt een betere vriend zijn. Ik hoop dat het goedkomt!


Reageer