Skip to main content

Ik heb volgens mij mn vriendschap verpest.

• October 4, 2026
  • 0 reacties
  • 13 Bekeken

Dus ik (14) heb een beste vriendin (14) en ik heb een fout gemaakt maar deze uitkomst was niet de bedoeling. Ik heb dus tegen haar gezegd dat ik niet wou dat ze auditie ging doen voor onze school de theatre club. En heb haar ook uitgelegd waarom. De reden is dat sinds begin vorig schooljaar doen wij alles samen alle projecten we zitten altijd naast elkaar etc. Maar omdat we altijd dingen samen doen had ik bijna geen andere vrienden en zou ik nooit uit mijn comfort zone gaan voor dingen want ik was altijd met haar. En dus vorig jaar heb ik de theatre club gejoined en zij niet. Ik heb dus toen nieuwe mensen ontmoet en ik heb dingen eindelijk zelf gedaan. Ook zeiden mensen (een paar dan) dat geen geen eigen personality heb en dat zat/zit me erg dwars want ik deed het natuurlijk niet express. dus toen ik dat voor het eerst hoorde probeerde ik dat te veranderen en mezelf meer te leren kennen. Dus okay ik heb theatre gedaan vindt het helemaal geweldig. maar dus toen het schooljaar eindigde wist ik al dat dit schooljaar gaat ze wel mee willen doen. En Ik wou dat eigenlijk helemaal niet maar ik bleef still. En ik wist dat als we dit samen zouden doen zou ik alleen maar geïrriteerd met dr raken. Dus nu zijn de audities begonnen en mn meening was nog steeds niet veranderd ik voel me daar echt schuldig over dus ging ik advies vragen aan mensen een vriend van ons zei dat hij kon proberen haar te overhalen om iets anders te doen. en een paar dagen later was ik dus met haar en ik vroeg dr of ze nog steeds auditie zou doen. ze zei nee. Ze heeft geen zin meer. Dus ik dacht het was een goeie moment om haar te zeggen hoe ik voel want ik voelde me echt heel erg schuldig erover. Dus ik zei het en die dag ging normaal verder. De volgende dag en die dagen daarna begon ze me meer te vermeiden. Dus ik vroeg haar of er iets was. En je zat ermee over wat ik had gezeged wat ik helemaal snap. Dus probeerde ik nog een keer uitleggen waarom ik dat zei en waarom ik precies dat moment het zei. blijkbaar zei ze nee tegen me maar ze loog ofzo want idk ze vond het een rare vraag. en ik gaf haar dr ruimte want ik snap wel wat ik zei wilt niemand eigelijk horen. Na mijn auditie dacht ik shit straks kom ik zelf niet eens binnen en heb ik deze hele vriendschap verpest voor niks. maar het is nu een weekje later en Ik wil niet dat onze vriendschap hierdoor verpest word en ik had haar dus geappt en zei ik dat ik snap dat ze nog steeds boos is enzo en dat ik niet wil dat het onze vriendschap verpest en ik had dingen nog een keer proberen uitleggen en ik had sorry gezegd. En toen zei ze dat ze niet in de mood is om te praten wat begrijpelijk is. Maar dit zit me echt dwars en ik weet niet wat ik moet doen.