Skip to main content
Vraag

ik heb niet echt vrienden van mijn leeftijd hoe moet ik die krijgen

• December 5, 2025
  • 2 reacties
  • 28 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

hi ik ben 12 en heb dus niet echt vrienden van mijn leeftijd maar hoe moet ik die krijgen ik weet het niet zo goed en ik ben liever vrienden met iemand die 12,13 of 14 is en het liefst een jongen ik ben een meisje trouwens maar dat komt omdat mijn oude vriendinnen soms gemeen over mij praten als ik er niet bij was en ik heb het idee dat jongens dat minder doen ik weet niet of het waar is maar dat zegt mijn broertje wel 

maar hoe moet ik vrienden maken ik ga namelijk niet naar een random persoon op straat en vragen wil je vrienden zijn 

nou ja dat dus

groetjes lilou 😊

2 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 15, 2025

Hi ​@Lilou,

Vrienden maken is moeilijk, ikzelf heb ook niet echt vrienden binnen mijn leeftijd ik vind dat die zich allemaal zo kinderachtig gedragen, drm ben ik bevriend met kinderen van een jaar lager. Dat ging eig best goed, gwn eens een babbeltje gedaan en het klikte, miss kan je dat ook doen bij jouw leeftijds genoten. Gwn een babbeltje doen op de speelplaats, selecteer wie JIJ leuk vind niet wie jou leuk vind, en met jongens bevriend worden lijkt me tof maar dan heb ik één grote tip, ga niet op de stoeren jongens af, de kans dat die interesse in jou hebben is zo goed als niks. Ze gaan jou dan uitlachen omdat jij een meisje bent en dat wil je zeker niet, ikzelf kan het ook goed vinden met de meisjes (ik ben een jongen). Ik vind persoonlijk meisjes toch wel toffer als jongens want die zijn meestal al iets volwassener.

Succes, en weet dat er in iedereen iemand geweldig zit!

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 15, 2025

hi ​@Anoniem2040  

ik ga het proberen met wat kinderen van mijn leeftijd af te spreken 

en die jongen dat wist ik wel mijn ex vriendin is een keer naar een jongen toe gelopen waar ze een crush op had en toen was die jongen met zijn vrienden zoo hard aan het lachen dus dat werkt niet 

bedankt voor je tips grotjes lilou