Vraag

Ik heb het gevoel dat ik alleen blij kan zijn met een relatie.

  • 3 August 2021
  • 2 reacties
  • 83 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb momenteel geen romantische relatie met iemand, maar dat wil ik wel heel graag. Soms een beetje TE graag. 'S nachts in bed fantaseer ik vaak dat ik aan het knuffelen ben met iemand. Als ik alleen ben fantaseer ik dat iemand hun hoofd op m'n schouder legt of m'n hand vasthoudt. Het zijn vaak niet eens seks fantasien. Het idee van een partner maakt me al gewoon zo gelukkig.

Ik heb alleen vaak het idee dat ik hier te veel over nadenkt. Ik ben momenteel namelijk niet bepaald gelukkig, maar ik denk dat een partner mij wel gelukkig zal maken.

Ik weet heel goed dat als ik niet gelukkig ben ZONDER een relatie dat ik MET een relatie ook niet gelukkig zal zijn. Toch vertel ik mezelf heel vaak dat ik echt een relatie nodig heb en dat het m'n leven zal verbeteren.

Ik wil heel graag gewoon blij kunnen zijn met mezelf voordat ik aan een relatie begin. Daarnaast zijn er een hoop andere dingen waar ik me op moet focussen zoals school, vrienden en mentale gezondheid. Ik heb nu eigenlijk helemaal geen tijd voor een serieuze relatie (ook mentaal niet) toch ben ik er geobsedeerd mee. Ik wil blij kunnen zijn met het feit dat ik single ben. Ik heb namelijk nog alle tijd van m'n leven om een relatie te krijgen. 

Mijn vraag is: Hoe kan ik blijer/comfortabeler zijn met single zijn?

Alvast bedankt voor jullie tijd :b

 

 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hey @NoTimeForSleep

Ik dit zelf ook wel eens en toevallig ook 14. Wat voor mij goed helpt is gewoon anderen om me heen hebben. Bijvoorbeeld gezin, vrienden of gewoon mensen van de sportclub. Maar wat het beste helpt is vooral bijvoorbeeld huiswerk doen met vrienden en of een keertje logeren. Dus gezelschap hebben op momenten dat je dat meestal niet hebt.

Verder raad ik je aan om misschien wat posts te lezen over depressie hierzo. Want daar staan een heleboel tips om weer blij te worden. Ook als je niet depressief was.

Veel succes!

Groetjes NV

Hey @NoTimeForSleep 

Moet zeggen dat ik dit zelf ook regelmatig heb. Vaak savonds inderdaad. Maar probeer je er niet te veel op te focussen. Er komt vanzelf iemand op je pad waar je dit gevoel mee kan delen en probeer tot dan gewoon te genieten van wie er nu allemaal om je heen is zoals inderdaad vrienden en logeren zoals @NaamVergeten al zei. 

 

Succes nog!

Reageer