Skip to main content
Vraag

ik heb geen idee hoe ik een vriendin moet krijgen als im autisme heb

• April 20, 2025
  • 7 reacties
  • 156 Bekeken

Hoii. Ik ben een jongen van 12 jaar en ik wil graag een  vriendin maar ik weet niet hoe. Het lijkt net alsof iedereen om me heen er eentje heeft maar ik niet. Ik heb het gevoel dat dit is omdat ik autisme heb maar dat weet ik niet zeker. Het maakt het ook nog moeilijker voor mij want ik zit op een school waar maar weinig meiden zijn + het is niet dichtbij huis. En als ik er ooit eentje heb denk ik dat mijn ouders het raar vinden ofzo. 

Wie heeft er tips voor mij

Groeten, Boris!

7 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • April 20, 2025

Hey!  Het komt vanzelf hoor. Vast op een moment dat je het helemaal niet verwacht. Misschien kun je bij een club of vereniging gaan die bij jou past, en waar je veel mensen kunt ontmoeten. En dus ook leuke meiden 😉 maar je bent 12 dus in ieder geval nog tijd genoeg en je komt zeker weten iemand tegen! Liefs, Tover xxx

armydreamerss
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • April 20, 2025

Hoii, zelf ben ik twaalf en ik heb ook niemand maar ik denk dat dat heel normaal is. Ik zit in groep acht en in mijn klas is een koppel van de 24  dus heus niet iedereen. Heel veel mensen zoeken iemand op deze leeftijd maar dat is heel moeilijk maar heb geduld je vind vast wel iemand!

-armydreamerss

• April 20, 2025

Hey!  Het komt vanzelf hoor. Vast op een moment dat je het helemaal niet verwacht. Misschien kun je bij een club of vereniging gaan die bij jou past, en waar je veel mensen kunt ontmoeten. En dus ook leuke meiden 😉 maar je bent 12 dus in ieder geval nog tijd genoeg en je komt zeker weten iemand tegen! Liefs, Tover xxx

Ik ga nog wel kijken of er een sport in de buurt is (ik zat aan atletiek te denken) want momenteel zit ik nog op geen ene sport en heb ik bijna geen conditie. En dan zal zo’n vriendin nog wel komen zoals jij zegt!

Echt dankjewel voor de lieve comment!

Liefs, epicduck01

• April 20, 2025

Hoii, zelf ben ik twaalf en ik heb ook niemand maar ik denk dat dat heel normaal is. Ik zit in groep acht en in mijn klas is een koppel van de 24  dus heus niet iedereen. Heel veel mensen zoeken iemand op deze leeftijd maar dat is heel moeilijk maar heb geduld je vind vast wel iemand!

-armydreamerss

Geduld is een schone zaak zeggen ze dan

Btw Dankjewel voor de lieve comment!

Liefs, epicduck01.

Ik denk met je mee
Forum|alt.badge.img+2

Hi

Inderdaad ik kan er  weinig aan toevoegen wat ze zijden 

Ik ben weer eens te laat 😂😂😂

Maar geduldig zijn is heel handig met dit 

En jou autisme daar hoef je niet over te twijfelen hoor

Jij bent gewoon zo en jij ben hartstikke leuk en in dezen maatschappij hebben we jullie nodig 

Dus wees trots op jezelf 

Trouwens ik heb ook een deel autisme 

Dus ik weet hoe het is maat 

Maar het komt vast goed 

Groetjessssssa

• June 13, 2025

Hey allemaal! Ik wou een update geven: de laatste 20 dagen ben ik druk bezig geweest met veranderingen ik ben bijvoorbeeld op korfbal gegaan omdat het me leuk lijkt en nieuwe vrienden te maken (het is een leuk en sociaal team) en ga er officieel op na de zomervakantie en nog wat anders: ik heb een nieuwe vriendin gemaakt, we zijn gewoon nog normale vrienden maar ik raakte verliefd op haar (omdat ze zo lief innerlijk heefd en lief tegen me doet) en had dat tegen haar gezegd en dat vond totaal niet erg ze was zelfs een beetje verbaasd dat ik op haar verliefd was en we gaan elke pauze naast elkaar zitten en praten + we gaan in de zomervakantie samen afspreken dus ik verheug me daar ook op!

Dat wou ik even kwijt!

Als er nog meer is gebeurd dan post ik het weer hier

Liefs, epicduck01!

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • June 14, 2025

Hoi, Boris!

Ik ben 14 en ook dat gevoel, dat omdat ik autistisch ben dat mensen me raar bekijken en zelf een beetje grossed out zijn als ik er ben .  Mijn vriendinnen hebben allemaal een lief en ik ben van onze groep (5 meiden) de enige zonder en het feit dat ik altijd word herinnert aan mijn relaties (waar ik eigenlijk niet klaar voor was) die max. 2 weken duurden en ik dan ,voor geen reden bang werd van die jongen, doet echt pijn. (mijn meest recente relatie was 2,5 jaar geleden 😅) 

Ik weet niet of dit helpt , maar wat ik heb geleerd/vind ( ik ben een meisje dus ik spreek van wat ik wel aantrekkelijk vind ) is om een passie te vinden (bv. voetbal of basket of mss zelfs musical!) en als je zelfzeker bent en je niet te veel achter meisjes aan gaat (ik zeg niet dat je dat doet hè 😅)  en je met jezelf en je vrienden bezig bent, dat je volgens mij meer kans hebt om een liefje te hebben. (Tip: Ik zou dan iemand kiezen van een hobby omdat jullie dan een hobby delen en je dus ook een gemeenschappelijke passie hebt!)

Veel happy vibes van me 

BYEEEE!