Vraag

Ik heb een crush maar heb problemen om te beginnen praten, hulp zou fijn zijn

  • 2 April 2023
  • 7 reacties
  • 160 Bekeken

Badge

Hey allemaal

 

Ik heb al 3 maanden een crush maar ik durf er nooit tegen te praten, ik ben bang voor haar reactie want vele kinderen van mijn school hebben slechte vooroordelen over dat meisje.

De eerste keer toen ik haar heb gezien op mijn nieuwe school werd ik er direct verliefd op, ik was zoooo blij. 

Ik heb een probleem omdat ik er niet tegen durf te praten, omdat ik dus bang ben. 

Ik probeer elke keer oogcontact te maken als ze in de buurt is, en ze kijkt me dan aan en dat vind ik echt leuk. 

Elke keer als we oogcontact hebben, kijk ik meteen weg, ik weet echt niet waarom. 

Ik heb er nog nooit tegen gepraat en ik ben bang om de eerste stap te zetten, het is zo eng. 

Dat oogcontact warmt me helemaal op. 

Ik heb er met mijn beste vriend over gepraat en hij zei dat ik haar moest laten omdat hij denkt dat ze me niet ziet staan, dus heb ik dat gedaan voor een dag, maar de volgende dag heb ik over haar gedroomd dat ze was gestruikeld toen ze me passeerde en dat ik haar opving en toen begonnen we te praten, maar dat was maar een droom. 

Ik wil haar echt in mijn leven hebben, het maakt me zoo gelukkig als we oogcontact hebben. 

 

Zou iemand me kunnen helpen hoe ik de eerste stap moet zetten?  Alvast bedankt

 

 

 

 


7 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Gewoon een x sprontaan ff naar haar toe gaan en een compliment geven ofz en dan later een keer een gesprek starten en dan gwn voor haar nummer ofz vragen :))

Badge

Hey

Dat is juist het probleem, ik durf niet naar haar toe gaan.

Kan het zijn dat het een angst is?

Reputatie 7
Badge +7

Ik weet niet hoe oud je bent maar als je elkaar al aankijkt zet je al een stap. Zeker als je daar bang voor bent. Misschien kun je als je een groepsopdracht hebt op school, haar vragen om mee te doen? Of zelf vragen je mag meedoen? Dan kun je kijken hoe ze reageert.

Als je wat minder bang bent kun je een compliment geven en dingen wat al door @Rattie wordt gezegd.

Een angststoornis denk ik niet. Als je verliefd bent, zijn heel veel mensen bang om mensen aan te spreken ;)

Badge

@Ik_wil_anoniem_blijven 

Hey

Ik ben 15 jaar

Ik kan het inderdaad mss proberen maar ze zit niet in mijn klas, ze zit in de A klas en ik in de B

A en B zijn hetzelfde maar het is zo in twee gedeeld omdat anders de klas te groot was. 

Ik en zij hebben wel altijd samen LO en godsdienst.

Ik wil zeker niet opscheppen maar ik ben heel goed in sport. Toen we eens hockey hadden schoot ze door mijn benen met de bal, en ze lachte en was mega blij.

Denken jullie dat ze me uitlachte of iets anders? 

Badge

Hey

Ik ben echt bang, vooral om de eerste stap te zetten om naar haar toe te gaan.

Ik ben bang omdat ik schrik heb voor haar reactie als ik tegen haar ga praten omdat ik denk dat ze gaat zeggen dat ik moet weg gaan of zoiets.

Iemand tips? 

pls help

Reputatie 1
Badge

Heyy,

Je zegt dat je samen LO hebt. Misschien als je ooit een soort doet en je moet met of tegen haar kan je haar een beetje complimentjes geven of teasen.  
Ook zoals iemand anders al zei, oogcontact, oog contact kan hele veel doen met iemand. Ik snap het het is echt heel eng maar je kan ook gewoon ietsjes langer. Een paar seconden, dus probeer het gewoon.

Op deze manieren wordt het misschien tussen jullie is “comfortabeler” en dan word een gesprek starten misschien ook makkelijker.

Heel veel succes, ik hoop dat het iets word tussen jullie

groetjes,

Mij xx

Badge

Heyy,

Je zegt dat je samen LO hebt. Misschien als je ooit een soort doet en je moet met of tegen haar kan je haar een beetje complimentjes geven of teasen.  
Ook zoals iemand anders al zei, oogcontact, oog contact kan hele veel doen met iemand. Ik snap het het is echt heel eng maar je kan ook gewoon ietsjes langer. Een paar seconden, dus probeer het gewoon.

Op deze manieren wordt het misschien tussen jullie is “comfortabeler” en dan word een gesprek starten misschien ook makkelijker.

Heel veel succes, ik hoop dat het iets word tussen jullie

groetjes,

Mij xx

Hey,

Ik zal dat oogcontact proberen te behouden.

Bedankt voor jullie hulp, ik heb al een beetje meer zelfvertrouwen door jullie tips,

ik zal ze onthouden en na deze vakantie als ik haar heb gezien iets laten weten.

Echt bedankt x

Reageer