Skip to main content

Ik heb besloten een stap te zetten, maar hoe?! 😅

• March 15, 2026
  • 6 reacties
  • 54 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Hoihoi, ik ben er weer ☺️ Na dit topic heb ik een best flinke stap besloten. 

https://forum.kindertelefoon.nl/relaties-en-liefde-31/hoe-kan-ik-me-normaal-gedragen-bij-crush-102962

Dat is namelijk: ik wil gaan praten en closer worden met mn crush🙂 Mijn idee was dus, ik ga praten, of weet ik veel helpen en/of meedoen met iets, een gesprek beginnen en dat we close worden (in mn gedachten was het realistischer dan nu in het echt😬) 

Ik zie mezelf niet ineens zelfverzekerd naar mn crush lopen en doodnormaal staan kwekken. Het wordt raar en ongemakkelijk, weet ik zeker. 

Heb dus geen idee hoe je een gesprek begint en of mn crush ook maar iets met me zou willen doen zoals... geen idee eig... buiten activiteiten 😅

Tips zijn welkom😊

Liefs ♥︎

6 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • March 15, 2026

Heyy ​@Yusa ,

Wat leuk..😉 Hmm je kan het natuurlijk in het echt vragen, maar mss is een appje ook een idee? Dan is het denk ik wat makkelijker om daarna wat meer met hem/haar te praten😊 Dus bedoel bijv ‘Hi <naam> , vind je het leuk om van de week iets te doen? :)) ‘ , maar weet natuurlijk niet of je al elkaars nummer hebt🙂

Als je het in het echt doet kan je mss wachten tot je je crush tegenkomt en die iets aan het doen is.. en dat je dan vraagt of je kan helpen .

Liefs ❤

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • March 15, 2026

Hi lieve ​@Cantaloupe, dankjewel voor het reageren 😊 

Ik heb niet het nummer van mijn crush, zou wel mijn droom zijn :)) Maar is natuurlijk beetje willekeurig en vreemd als ik uit het niets het nummer vraag 🫣

Ik moet me nog even voorbereiden, denk ik🤗

Liefs ♥︎

Quokka
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • March 15, 2026

Hoi hoi,

Ik snap wat je bedoeld. Foute aanpak:

Verassingsaanval. Opeens naar hem toelopen en zeggen: “Hé, wat is jouw mening over de huizencrisis?”

Goede aanpak:

Gewoon af en toe een grappige / luchtige opmerking maken, of een verhaal vertellen wat met hem te maken heeft / waar hij misschien interesse in zou kunnen hebben.

Verder ben ik hier ook geen expert in, ik zit namelijk op een 2 schooljaar streak van afgewezen worden :)

Hou ons op de hoogte en succes! 

Juu
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 17, 2026

Heyy ​@Yusa ,

Ik ben trots op jou dat je stap gaat zetten om meer met hem te praten en meer verliefd op hem te worden en hij op jou 🥰😘

35 Bomen
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 17, 2026

Hey ​@Yusa 

Ik vind het dapper dat jij durft wat ik niet echt perfect heb uitgevoerd. Weet je wat (ik verwacht dat het een jongen is) zijn hobby's zijn. Als jij dat weet kan jij er ook een beetje over uitzoeken en dan heb je en iets waar over je kunt praten en iets wat hij en jij misschien allebei leuk vinden

Blauwe Banaan
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 17, 2026

Hey Yusa

Leuk dat je je crush wilt aanspreken! Ik heb hier niet echt verstand van (ik zei al tegen mijn crush dat ik haar leuk vond voordat we eigenlijk gepraat hadden… niet zo slim, inderdaad), maar ik denk dat het niet zo raar is als je tegen je crush praat, en de ander zal het alleen maar leuk vinden denk ik; wie vindt het nou niet leuk om aandacht te krijgen? En je crush zal het waarschijnlijk gewoon als een leuk gesprek zien (of als hij/zij jou ook leuk vindt, wat natuurlijk begrijpelijk is 😊, zal hij/zij ook vaker naar jou toe komen). 

Ik wens je veel succes🍀en moed😘

Liefs 💙🍌