ik haat mezelf / onzeker

  • 6 August 2023
  • 3 reacties
  • 46 Bekeken

Badge

Hallo allemaal,

Het is een jaar geleden dat ik actief ben geweest op het forum en überhaupt bij de kindertelefoon. Het gaat gewoon weer heel slecht. Eerder heb ik in een topic verteld dat ik ongeveer 2 weken ziek ben geweest van school omdat ik niet meer naar buiten durfde. Ik durf dit dus eigenlijk nog steeds niet en het het is misschien nog wel veel erger geworden. Ik durf bijna niet alleen naar de stad of de supermarkt te gaan omdat ik bang ben voor andere hun mening.


ik wil het hebben over hoe het nu gaat en waarom ik weer terug ben. Zoals ik al zei gaat het heel slecht met me. Ik voel dat ik weer terug ga naar waar ik eerder ben geweest en ik wil het niet. En gebeurt echt heel erg veel op dit moment. Iets waar ik het over wil hebben is dat ik een relatie heb met de gene waar ik een jaar geleden over vertelde. We hebben nu dus een jaar maar we hebben heel vaak ruzie omdat hij zijn eigen fouten niet in kan zien. Ik krijg van alles de schuld en hij laat me heel vaak gewoon achter voor zijn vrienden of vriendinnen. Ik weet niet wat ik er aan moet of kan doen omdat ik al zo veel geprobeerd heb maar ik wil de relatie niet beëindigen. Heeft iemand anders hier ervaring mee? En zo ja wat kan ik doen om dit op te lossen of is er überhaupt iets waardoor ik dit kan oplossen. Ik zou heel graag een reactie willen.

groetjes, Anoniemm.

 

Topics samengevoegd door De Kindertelefoon voor de overzichtelijkheid van het forum 


3 reacties

Badge

Heey allemaal,

Bij de topic die ik net gemaakt heb (zie de post hierboven), was de titel ik haat mezelf. Ik zag dat ik daar eigenlijk niet op in ben gegaan, maar dat is misschien wel het grootste probleem wat ik heb en waar ik mee zit.

Ik was een jaar geleden al heel erg onzeker. Het is nooit beter geworden en eigenlijk alleen maar erger. Ik voel me helemaal nergens op me gemak zelfs thuis niet omdat ik zo slecht zelf beeld heb dat ik altijd de beste kant van mijzelf wil laten zien zodat de mensen om me heen mijn slechte kan niet zien. Voorheen was ik alleen heel onzeker over mijn lichaam, maar ik ben nu over alles onzeker en ik haat mezelf echt heel erg. Ik kan mezelf niet normaal aankijken in een spiegel of camera. Ook vind ik mijn innerlijk heel lelijk omdat het voelt alsof ik altijd alles verpest voor iedereen en het beter zou zijn als ik er niet meer ben. Ik had een jaar geleden veel zelf verwonding nijgingen en soms ook nog erger dan dat. Ik heb mezelf wel een gesneden of gekrast. Dat is nu wel voorbij ondanks dat ik soms nog steeds de nijging krijg om mezelf te snijden maar meestal doe ik dat niet. Maar mijn vraag is eigenlijk of iemand weet of ik voor dit probleem naar een psycholoog of therapie kan gaan. En is er misschien iemand die ook met een soort gelijk probleem zit of zat en tips heeft voor mij hoe ik dit kan oplossen, want ik kan gewoon niet meer. Ik hoop heel erg op een reactie 

groetjes, Anoniemm.

 

Topics samengevoegd door De Kindertelefoon voor de overzichtelijkheid van het forum

Hoi, eerst wil ik zeggen dat ik het echt heel erg vind voor jou. Maar ik ben eigenlijk ook best wel onzeker maar je moet gewoon weten dat iedereen mooi is op zijn eigen manier en je dat niet moet verstoppen. En als ze je niet goed genoeg vinden zoals je bent dan zijn ze je gewoon niet waard geloof me.

Ik  ben ook een tijdje naar een psyscholoog geweest voor mijn zelfvertrouwen en dat helpt wel echt.Ik heb daar ook heel veel geleerd dus ik zou dat wel een goed idee vinden om is naar een psyscholoog Het is misschien ook een raar idee maar wat bij mij ook een beetje hielp was tekenen enzo. Je neemt gewoon een blad en maakt iets dat past bij je gevoelens. Of schrijven in een dagboek dat kan ook helpen, soms moet je het niet altijd vertellen maar gewoon opschrijven en voor jezelf houden. Ik hoop dat je hier iets mee bent en ik je toch een beetje geholpen heb. Ik hoop voor jou dat alles goedkomt. groetjes van mij.😊xx

Hoi, ik heb hier eigenlijk helemaal geen ervaring mee want ik heb nog nooit een relatie gehad ofzo.

Maar ik zou er gewoon is over praten en het hem eerlijk zeggen. En als hij het niet inziet dan denk ik dat je zo niet echt verder kan. Maar ja..ik weet hier eigenlijk ook niks over maar ik probeer je gewoon een beetje te helpen en te zeggen wat ik denk.😊

Groetjes van mij. xx

Reageer