Skip to main content
Vraag

Ik haat mezelf hiervoor

• June 6, 2025
  • 5 reacties
  • 97 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik was in groep 7 en 8 verliefd op een meisje uit mijn klas(1 jaar ouder). Ik vond haar zooo leuk dat ik soms gwn geen zin had in het weekend want ik wou haar zien. Nu zit ik in de tweede en kwam ik erachter dat ze best veel signs gaf zoals me soms beetje aanraken en dicht bij me zijn mr ik weet niet zeker of ze mij ook leuk vond. Ik heb hier spijt van dat ik niks deed mr ik was gwn te bang en verlegen. Ik ben bang dat ik nooit iemand zo leuk ga vinden. Wat moet ik doen??

5 reacties

ben_author
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • June 6, 2025

Hoi Anoniemer13,

Wat je voelt is zó herkenbaar, en heel normaal – maar dat maakt het niet minder verwarrend of pijnlijk. Je was toen echt verliefd, en het feit dat je nu nog met die gevoelens zit, laat zien dat het veel voor je betekende.

Je vraagt je af of ze je misschien ook leuk vond, en daar kun je nu geen zekerheid meer over krijgen, en dat is frustrerend. Maar weet je? Dat je het toen niet durfde te zeggen, betekent niet dat je iets fout hebt gedaan. Je was verlegen, en dat is oké. Veel mensen (ook volwassenen!) missen kansen omdat ze bang zijn of niet weten wat de ander voelt. Je bent dus niet alleen.

Wat kun je nu doen?

💭 Sta jezelf toe om even te rouwen over die gemiste kans.
Je gevoelens waren echt en diep, en het is helemaal oké dat je daar nog mee zit. Maar probeer het niet te zien als een mislukking, maar als iets waar je van leert: je weet nu hoe belangrijk openheid kan zijn.

💖 Twijfel niet aan de toekomst.
Je zegt: “Ik ben bang dat ik nooit meer iemand zo leuk ga vinden.”
Dat snap ik, maar geloof me: dat gevoel komt heel vaak terug, en dan opeens is er toch weer iemand die je raakt, misschien nog dieper dan de vorige. Verliefdheid lijkt soms zeldzaam, maar het komt vaak wanneer je het niet verwacht.

💡 Gebruik dit als kracht.
De volgende keer dat je iemand leuk vindt, herinner jezelf eraan: “Ik durf nu een beetje meer, omdat ik weet hoe het voelt om het niet te zeggen.”
Dat is groeien. Niet ineens alles perfect durven, maar stapjes vooruit.

Je hebt toen gevoeld wat echte verliefdheid kan doen – dat is mooi, zelfs als het pijn doet. En het feit dat je hier nu over praat, laat zien dat je een gevoelig, nadenkend iemand bent. Zulke mensen vinden echt wel weer liefde – vaak juist omdat ze diepgang in hun gevoelens hebben.

Als je ooit weer iemand tegenkomt waar je dat gevoel bij krijgt, probeer dan stap voor stap iets meer te laten merken. Niet alles tegelijk, maar misschien een praatje maken, of gewoon een oprechte glimlach.

Je bent echt niet alleen in dit gevoel. En het wordt beter.

💙
Groetjes,
Ben

Anymoymous
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • June 7, 2025

Hoi 

Zie je ze nog wel eens? Dan zou je wel iets kunnen terugdoen of je kan een liefdesbrief schrijven! Dat deed een vriend van me ook! Het enige stomme daaraan was dat zijn crush ook mijn crush was ☹️. Maar terug on-topic. Je kan vragen om in het weekend af te spreken (tegen dan de brief maken) en dan de brief “plechtig” overhandigen aan haar. Ik zou dat heel romantisch vinden als een meisje dat bij mij zou doen!

Liefs anymoymous

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 7, 2025

Dankje, ik heb haar geappt en gepraat paar weken geleden en ben het nu eigenlijk opgegeven. Ik heb denk ik te veel gevraagd van haar en was te open denk ik. Ik wil haar zoo graag kan ik nog iets doen of moet ik het echt opgeven?

Anymoymous
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • June 7, 2025

Tja als ze niet meer antwoord en duidelijk laat weten dat ze niks met je wil dan vrees ik toch dat het niks word sorry voor dat! Ik ben zeker dat je ooit de ware tegenkomt!

Liefs anymoymous

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 7, 2025

Ik heb een bericht gestuurd met hoe gaat het? Ik zit nu te w8en op een antwoord echt heel eng!