Skip to main content
Vraag

Ik en mijn vriend zijn klaar voor seks maar we zijn nog maar 14 en 15

• April 15, 2025
  • 3 reacties
  • 261 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik(15) en mijn vriend(14, een maand jonger) zijn dus pas en we zijn pas 4 maanden bij elkaar maar ik heb het gevoel alsof ik echt liefde heb gevonden. Ik weet dus niet wat ik moet doen. Hij zei tegen me dat hij condooms ging halen maar ik ben bang dat er iets heel ergs gaat gebeuren als we hét doen. We gaan dus ook met zijn familie op vakantie, en denk dat het dan gaat gebeurenHij zei ook dat als ik er nog niet klaar voor ben dat ik dat natuurlijk nog niets hoef te doen als ik dat wil. Gebeurt er iets als in metaal als je je maagdelijkheid verliest? Graag advies of eigen ervaring, dan kan ik er misschien wat van leren😅

3 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • April 16, 2025

Ik neem aan dat je ‘mentaal’ bedoelde in die voorlaatste zin.

Wij waren beiden 15 toen we voor de eerste keer seks hadden en voor allebei was het de allereerste keer.  Het is natuurlijk een grote stap maar je moet de ontmaagding op zich niet groter maken dan het is.  Wat voor mij de grootste verandering was, was het feit dat we sindsdien een Echte Relatie hebben inclusief seks.  Dat verandert je toch wel, dat je iemand hebt met wie je lichamelijk en geestelijk intiemer bent dan je ooit eerder bent geweest.  Dat je iemand zo kunt vertrouwen dat je er allemaal vieze dingen mee doet en die je toelaat in je eigen lichaam.

Als je bang bent dat er iets engs gaat gebeuren, doe het dan niet.  Dat is echt niet de juiste instelling en je wacht beter tot je ervan overtuigd bent dat het fijn en mooi gaat worden.  Je vriend heeft volledig gelijk dat je niets tegen je zin moet doen.

Bij ons was het een leuke ervaring.  Klungelig en nerveus en kort.  We hebben veel gegiecheld en dat zorgde ervoor dat we allebei heel ontspannen waren, waardoor het helemaal niet pijnlijk was.  De eerste keer kwam hij al klaar voordat hij in mij was dus dat werd een kliederboel (was nog tijdens condoom om doen).  De tweede keer lukte het wel maar het duurde niet lang: na een stoot of 2 had hij al een orgasme.  Ik vond het allemaal heel romantisch en ook wel grappig.

Je hoeft natuurlijk niet meteen te penetreren en misschien eerst handwerk onder de kleren en dan zonder kleren en dan met de mond en zo verder tot je zo vertrouwd bent dat je de Grote Stap wilt zetten.  Dat is ook heel fijn voor allebei.

Neem je tijd en geloof mij: het is helemaal niet zoals je in filmpjes ziet maar het is heel onhandig en onvoorspelbaar maar als je het met de juiste persoon doet is het onvergetelijk.

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • April 16, 2025

Hoi,  je hoeft nooit iets te doen waar je nog niet aan toe bent. En zoals ​@Diana  al zegt, de eerste paar keren is het waarschijnlijk vooral ontdekken en foutjes maken, gaat alles te snel of iets lukt juist niet, dat soort dingen.  Ik kan beamen dat de eerste keer waarschijnlijk niet ideaal zal zijn (ging te snel en verkeerd enzo) en als je samen daar ontspannen in staat (ligt) en er ook om kunt lachen dan wordt het ook allemaal niet zo opgeblazen en groter gemaakt dan het is. Ik vind het goed, en vanzelfsprekend, dat hij jou laat beslissen hoe ver alles gaat. Beiden moet je eraan toe zijn. Maar als je lekker ontspant, elkaars lijf kent en vertrouwt en in de stemming bent, dan is het echt heerlijk. Ook al gaan de eerste paar keren niet perfect. Ook bij ons ging het dus niet goed en het bed werkte ook niet mee (krak zei een pootje) en ja, dan heb je ook weer de grootste lol, en daarna ging het al een stukje beter. Vooral als jongen moet je wel echt leren om de boel te beheersen en niet te snel te zijn. Maar ook dat komt goed ;) Komt hij vanzelf achter. Geniet ook vooral van het spannende “er naartoe werken”, dat is al heel fijn en lekker. En gaat het mis, dan lig je samen in een deuk, wat ook weer een mooi moment oplevert 😉Verder is wat ​@Diana  zegt al een mooie les ! :) 

Groetjes liefs Tartan X

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • April 21, 2025

Hai ik ben 14 en heb laatst ook voor het eerst sex gehad. Het is een beetje  spannend maar er gebeurt niks zolang het maar veilig gebeurt bij ons gebeurde het heel spontaan na een avond film kijken ja waren we allebei gewoon heel geil en van het een kwam het ander...