Vraag

ik durf geen contact te maken met crush/meisjes


  • Anonymous
  • 0 reacties

hallo allemaal

ik heb al ongeveer 1,5 jaar een crush op een meisje uit mijn klas. Alleen ben ik super verlegen (ik heb weinig vrienden, heb nog nooit een vriendin gehad ofzo) en durf ik totaal geen contact te maken met haar (en meisjes in het algemeen). Praten met jongens; oke, maar met meisjes durf ik echt niet, laat staan om te 'versieren'. Ik vind haar zo leuk en ze hoort niet echt bij de 'populairdere' meisjes die veel contact hebben met jongens, ze is (denk ik) een beetje als mij: bescheiden maar als je je goed kent best gezellig.

Het lukt me gewoon niet om de stap te zetten om in contact te komen met haar. Als ik haar op school zie zeg ik wel eens 'hoi', maar meer dan dat lukt niet... Ook via snapchat: ik heb haar alleen een keer gefeliciteerd voor haar verjaardag, meer niks.

Kortom: ik kan gewoon géén contact maken met haar (+ meisjes in het algemeen). Daarnaast zag ik laatst dat ze bij haar thuis een feestje had met onder andere een (populairdere) jongen... Een jongen die ook de harstikke populaire meisjes versiert (ik ken hem, maar ik mag hem totaal niet). Ik zag op school al vaker dat zij contact hadden met elkaar (hij 'plaagde' haar soms en vroeg haar vaak om hulp), maar ik had nooit verwacht dat ze echt meer met elkaar om zouden gaan omdat die jongen wel voor populairdere meisjes kon gaan.

Ik weet dus echt niet meer wat ik er mee aan moet. Hoe kan ik in contact komen met haar (/ meisjes algemeen) Als iemand tips heeft, laat het aub weten!


20 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hoi SuperCool,

 

Zelf heb ik een paar vrienden en ik heb een goede vriend die écht heel veel vriendinnen heeft dus ik ga best wel veel met meisjes om. Het werkt gewoon om jouzelf te blijven en aardig tegen hen te zijn, anders kunnen  zij ook echt vervelend zijn. Maar het is ook wel lastig om in één keer veel met meisjes om te gaan, het is ook best wel vreemd voor hen dus ik raad het ook aan om het stapje voor stapje te doen. Veel succes!

 

Groetjes,

Anoniempje2222 

 

Hey Anoniempje2222,

 

dankjewel voor je reactie. Ik denk ook dat ik best aardig zal zijn als ik tegen ze praat alleen mijn probleem is dat het niet echt lukt om met ze te kunnen praten. Het lukt me niet om contact te zoeken /een gesprek te starten

en als ik eenmaal in een gesprek zit ben ik zo verlegen dat ik niet weet wat ik moet zeggen.

Reputatie 4
Badge +3

Hoi SuperCool,

 

Ik snap wat jij bedoelt: Het lukt niet goed om contact te krijgen, maar als het dan een keer lukt, weet jij het niet meer. Zelf praat ik meestal gewoon  over dingen die zij leuk vind -of als zij een gesprek start, gewoon meepraten over wat zij wil. Als het dan eenmaal een beetje een goede vriendschap hebt, kan jij ook een keertje afspreken en voor jij het weet kan het zelfs tot een relatie leiden. Dus nog veel succes met een meisje krijgen!

 

Groetjes,

Anoniempje2222

 

 

Badge +2

Holy shit, ik hrb echt PRECIES hetzelfde als jij

Badge +2

Hoi SuperCool,

 

Ik snap wat jij bedoelt: Het lukt niet goed om contact te krijgen, maar als het dan een keer lukt, weet jij het niet meer. Zelf praat ik meestal gewoon  over dingen die zij leuk vind -of als zij een gesprek start, gewoon meepraten over wat zij wil. Als het dan eenmaal een beetje een goede vriendschap hebt, kan jij ook een keertje afspreken en voor jij het weet kan het zelfs tot een relatie leiden. Dus nog veel succes met een meisje krijgen!

 

Groetjes,

Anoniempje2222

 

 

Waarschijnlijk is het bijna nooit het geval dat zijn crush een gesprek met hem start, daarom heeft hij er ook zon last van, ik ook trouwens 

inderdaad.!

Reputatie 2
Badge

Hejhej!

Een meisje met ervaring hier :P Ik ben zelf ook een verlegen type, heb nooit echt durven te praten, maar vooral niet tegen jongens! Wat ik heb gedaan is een gesprek op WhatsApp gestart. Ik heb gevraagd hoe het gaat, en hij heeft daarop geantwoordt, en toen vroeg ik naar zijn plannen voor die dag, en eigenlijk kregen we toen uiteindelijk een best fijn gesprek. Ik heb toen ook tegen hem op school durven praten, en heb uiteindelijk ook verkering gekregen met hem! We begonnen steeds vaker te praten, en toen ik hem beter kende, was hij ook een gezellige jongens, met veel meer humor dan ik dacht!

Groetjes,

Ravelien

Hoi Ravelien,

Dankje voor je tip/ervaring!! Ik vind het alleen lastig om een gesprek (in het echt of via whatsapp) te starten omdat ik niet zo goed zal weten waarover. Ik vind het zo random om opeens met haar te gaan praten/appen als ik haar nooit eerder heb gesproken. Bijvoorbeeld ook als ik iets zou vragen over huiswerk; want waarom zou ik het aan haar vragen als er nog 30 andere klasgenoten zijn?… Daarnaast kan ik ook echt totaal  niet inschatten of ze mij leuk vindt..

Badge +2

Hoi Ravelien,

Dankje voor je tip/ervaring!! Ik vind het alleen lastig om een gesprek (in het echt of via whatsapp) te starten omdat ik niet zo goed zal weten waarover. Ik vind het zo random om opeens met haar te gaan praten/appen als ik haar nooit eerder heb gesproken. Bijvoorbeeld ook als ik iets zou vragen over huiswerk; want waarom zou ik het aan haar vragen als er nog 30 andere klasgenoten zijn?… Daarnaast kan ik ook echt totaal  niet inschatten of ze mij leuk vindt..

Ik weet niet hoe, maar ik zit letterlijk, in elk detail, in dezelfde situatie, dit lost natuurlijk niet een probleem op helaas, maar wel handig dat je dit topic hebt aangemaakt natuurlijk. Zeg het alsjeblieft als je een oplossing hebt gevonden, ik weet namelijk voor geen kant wat ik met deze stille verliefdheid aan moet. Moet ik afwachten tot het voorbij is of als een roekeloos persoon haar benaderen, met de gevolgen van dien wanneer zij geen interesse in mij heeft? Help @SuperCool  lieve leden van het forum. Dit is van groot belang!

 

Zijn er mensen met tips?

Gewoon doen en niet bang zijn, dat is het beste

Verlegenheid is niet zomaar weg te toveren.. ging het maar zo makkelij

Badge +2

Nodig haar uit voor een feestje, ik geef toevallig een feest dus ik kon haar mooi uitnodigen, met wat vriendinnen van haar natuurlijk . Dat is zegmaar mijn stap tot nu toe

ik ben heel blij dat ik dat heb gedaan

Reputatie 1
Badge +1

Oké dus ik ben zelf niet echt een verlegen type maar misschien kun je haar ook om hulp vragen enzo of probeer gewoon voor de spiegel te oefenen wat je gaat zeggen als je dan in het echt in die situatie komt weet je al wat je moet zeggen! En miss kun je gwn snaps sturen van je halve gezicht met gm of gn dat doen jongens uit mijn klas soms😂

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

groetjes avocado

Nodig haar uit voor een feestje, ik geef toevallig een feest dus ik kon haar mooi uitnodigen, met wat vriendinnen van haar natuurlijk .

ik vind het zo random om iemand waarmee ik NOOIT contact heb uit te nodigen voor een feestje…

 

En miss kun je gwn snaps sturen van je halve gezicht met gm of gn dat doen jongens uit mijn klas soms😂

ik doe niet echt snaps sturen naar meisjes, en al helemaal niet van m’n gezicht. dus ik vind het zo raar om opeens te gaan snappen

 

Oké dus ik ben zelf niet echt een verlegen type maar misschien kun je haar ook om hulp vragen enzo of probeer gewoon voor de spiegel te oefenen wat je gaat zeggen als je dan in het echt in die situatie komt weet je al wat je moet zeggen! 

thx voor de tip!

Reputatie 1
Badge +1

Geen probleem! Ik heb hier een link van wikihow misschien helpt dat ook https://www.wikihow.com/Ask-a-Girl-out-if-You%27re-a-Shy-Boy-%28Pre-Tweens%29

het is wel in het Engels maar je kan Google translate gebruiken!

succses!

Avocado:)

Badge +2

Heb je soms wel contact met vriendinnen van haar? Anders moet je gwn met een paar vrienden met hun afspreken

Badge +2

Misschien kan je ook bijv vragen: ben je goed in wiskunde, en als ze ja zegt vragen kan je me helpen net dit onderwerp

Heb je soms wel contact met vriendinnen van haar?

eigenlijk niet echt, zoals gezegd ben ik niet echt goed in contact met meisjes, ook niet met haar vriendinnen

Badge +2

-Onnodige quotes verwijderd-

Heb je vrienden die contact hebben met haar of haar vriendinnen? Zo niet probeer haar dan gewoon iets over huiswerk te vragen daar is niks raars of randoms aan. Alleen wel snel zijn dan want het jaar is al bijna over!

Reageer