Hi, ik weet niet echt wat ik moet doen, dus als je ook maar iets weet, help me alsjeblieft. Ik (15) ben lesbisch, dat weet ik al een tijdje, maar had eerst een heel gedoe omdat ik op dat moment een vriendje had. Dat is nu ongeveer zo’n maand geleden allemaal voorbij. Nu heb ik weer een soort probleem.
Een vriend van mij (S) vind iemand leuk, k. K kennen we allebei nog niet lang, we zitten samen in een les. Ik heb voor het eerst echt met k gesproken op het schoolfeest twee weken geleden. Op dat moment vond ik K de coolste persoon ooit, en kwamen ze me zelfs halen om met hen te dansen. Ik vind het geweldig. Een paar dagen later kwam ik er achter dat S, k leuk vond. Al best een tijdje. Ik wist dat s iemand leuk vond maar wist niet precies wie. Dat bleek dus K te zijn. Nu had ik op dat moment al besloten nooit K “achterna te gaan” en puur vriendschappelijk contact zou houden, en als ik dat niet bleek te kunnen helemaal geen contact meer te hebben. S gaat voor.
Vandaag veranderde er toch iets, ik kreeg een insta DM van K, die mij nog niet volgde en zoiezo geen contact informatie (telefoonnummer of zo) van mij had. Ik weet nog steeds niet hoe ze mijn account hebben gevonden aangezien het mijn naam niet bevat (raar oud kunst account)
K appte me dat ze het erg leuk had op het schoolfeest, toen we hebben gedanst. Ik reageerde dat ik het ook erg leuk vond, en toen hebben we een beetje gepraat over school en de vakantie en zo. Ik weet dat S niet weet of K hem leuk vind. Ik weet ook niet op wie K valt.
Ik ben erg in de war. Als S, K leuk vind, blijf ik uit de buurt. Maar wat als K mij nou toch leuk vind? Of niet op jongens valt (dat weet S namelijk niet). Ik weet het allemaal niet meer. S durft K niet concreet uit te vragen. Ik val op vrijwel elk persoon in mijn omgeving die geen man is. En het is niet dat ik nou al jaren verliefd ben op K. Ik vind hen gewoon een ontzettend cool en knap persoon, en de tijd die we samen hebben besteed maakte me altijd erg blij.
Ik zou nooit met iemand uitgaan die een van mijn vrienden leuk vind, echt niet, maar als dit persoon nou duidelijk ongeïnteresseerd is, niet op dat gender valt en mij leuk vindt? Veranderd er dan iets?