Skip to main content

Ik ben waarschijnlijk anders dan anderen

• August 29, 2025
  • 1 reactie
  • 32 Bekeken

Hoi, 

Ik ben waarschijnlijk aromantisch en asexueel, ik begrijp het als je er nog niet van hebt gehoort. Het is niet erg bekend. 

Het betekent dat als ik dat echt ben (het kan misschien nog veranderen want ik ben nog maar 14) dat ik noot verliefd op iemand ga worden of sex wil hebben met iemand. 

Ik ben hier achter gekomen omdat iedereen rond mij verlieft wordt en crushes krijgt, alleen ik niet. Ook als ik fantaseer dat ik aan het kussen ben voel ik een soort walging. Maar ik voel wel gewoon een ander soort liefde voor mijn vrienden en familie 

Het vervelende is dat veel mensen niet begrijpen dat dit ook een mogelijkheid is, want in deze maatschappij staat liefde zo centraal.

Ik heb het al aan mijn ouders verteld en ze geloven mij niet echt. Ze zeggen dat "het wel met de tijd komt".

Zelf heb ik mij ermee verzoent, en het eigenlijk wel een beetje grappig om te zien hoe mijn vriendinnen bijna gek worden als ze een knappe jongen zien

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 30, 2025

Als jij je zo voelt dan kan dat toch gewoon. Je bent ook nog jong dus wie weet wat er later gebeurt. En komt het nooit is het ook prima.

xx liefs Wolf 🐺