Ik ben veel te bezitterig

  • 18 August 2022
  • 2 reacties
  • 110 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Dag, ik ben 17 en jongen. Sinds 8 maanden heb ik een relatie met mijn vriendin waarbij ik mij voor het eerst goed op mijn gemak bij voel en mezelf kan zijn. Echter ben ik er langzaam maar zeker achtergekomen dat ik een enorm bezitterig en jaloers persoon ben, hoe erg ik mijn best ook probeer dat niet te zijn. 
 

Ik heb al een aantal verkeringen en langere relaties gehad waarbij ik ook weleens (hevige) jaloerse gevoelens heb gehad, maar nu ik in een langere en serieuzere relatie kom begint het echt een probleem te vormen, niet alleen voor haar maar ook voor mij. Ik kan geen moment rustig denken of zitten als zij alleen al iets doet met haar beste vriendin, laat staan uitgaan met haar vriendengroep. Daarnaast houd ik haar op zulke momenten obsessief in de gaten waardoor ik mezelf ook helemaal gek maak. Zo zijn er nog meer dingen, zoals dat ik in de stress schiet als ze met een jongen praat of dat ik zonder er erg in te hebben haar kan guildtrippen als ze wel iets doet waar ik jaloers door wordt. 

Diep vanbinnen weet ik dat ik haar kan. vertrouwen maar mijn hoofd kan het niet loslaten en de paranoia en bezitterige trekjes houden aan. Dit zorgt ervoor dat er gedachten door me heen gaan als bijvoorbeeld “ik kan t beter uitmaken op deze manier” terwijl we verder een super fijne relatie hebben.  
 

Ik wil het er graag met haar over hebben en deze dingen eerlijk met haar delen maar ik weet niet hoe ik het gesprek moet starten en wat ik verder moet zeggen, daarnaast weet ik niet of deze emoties genoeg verholpen kunnen worden om onze relatie door te zetten, op deze manier word het namelijk steeds minder leuk.

 

Ik hoop dat jullie wat goed advies voor me hebben.
 

 


2 reacties

Reputatie 1
Badge

Hey als meisje zijnde kan ik je misschien wel helpen, 

 

Ik zou het met haar erover hebben nu weet ze niet dat je dat hebt en zou het voor haar vervelend voelen als je zo doet en er niks over zegt ik zou het tegen haar zeggen en een goeie tussen oplossing bedenken misschien zouden jullie samen is iets leuks doen of met der vrienden mee gaan misschien geeft dat je een rustiger gevoel of zelf is een keer met vrienden hangen maar ik zou het sowieso met je vriendin bespreken zoals ik het nu ziet ben je bang voor dat iemand je verlaat ik kan me daar heel erg in vinden je moet nadenken en als je denkt dit kan ik niet dan moet je tegen der zeggen dat je het niet meer kan en waarom je kan pas van iemand houden als je ook op je zelf aan kan en van je zelf houd ik hoop dat je hier iets aan heb 💯

Reputatie 4
Badge +3

Praten 

Reageer