Skip to main content

Oke hallo,

Ik moet even wat kwijt maar weet niet zo goed wat ik ermee moet.
Ik zal even vertellen, ik ben een meisje van 16 jaar. Rond mijn 14e/15e ben ik er langzaam achter gekomen wat de lhbti+ gemeenschap is en ben ik er ook achter gekomen dat ik hier zelf bij hoor.

Ik wist niet zo goed welk label, maar ik vond/vind queer wel goed bij mij passen. Ik weet namelijk wel precies hoe het zit, alleen dat ga ik niet iedereen vertellen. Ik val romantisch op elk geslacht, maar sexueel eigenlijk alleen meiden. Ik vind het dus gewoon makkelijk om te zeggen dat ik queer ben, dit voelt ook goed.

Toch weten veel mensen niet wat queer betekend, dus voor de makkelijkheid noem ik mijzelf en andere mij soms ook "gewoon" gay (op de meiden manier). Dit vind ik ook helemaal niet erg, mensen kennen dit en dan hoef ik niks uit te leggen.

Vorig jaar zat ik in een best accepterende klas en wist zo goed als iedereen dat ik meiden viel, ook mijn ouders weten het en vinden het prima. Ik ben er dus best wel open over geworden. (Behalve bij mijn nieuwe klas van dit jaar, er zitten veel homofobe mensen in, dus ik met een andere gozer moeten doen alsof we hetero zijn helaas.)

Maar in ieder geval ben ik er dus best open bij de mensen wie ik ken, maar die weten dus in principe alleen het gedeelte dat ik "alleen op meiden val", ook al is dit dus eigenlijk niet het hele verhaal.
Alleen mijn zus en beste vriendin weten volgens mij hoe het nou precies zit.

Dat mensen alleen weten dat ik "alleen" op meiden val was nooit een probleem geweest. (Dat ze zegmaar niet weten dat ik romantisch jongens en ect ook nog leuk vind). Dus ik had er ook geen moeite mee ofzo.
Maar nu heb ik dus wel een beetje een probleem.

Nu heb ik op werk een tijdje geleden mensen leren kennen waar ik nu steeds beter bevriend mee ben. Hier zit ook een gay jongen tussen en voor de rest geen idee, maakt op zich ook niet echt uit.
Ik zal de gene die belangrijk zijn voor dit verhaal even G.(jongen), N.(jongen) noemen.

Na werk gingen we een keer met een grotere groep naar G. zijn huis om te chillen. We hadden het toen over dat we allebei dit soort sociale dingen leuk vinden alleen zelf er nooit om vragen, maar altijd afwachten tot we gevraagd worden (alleen ik word ik niet zo vaak gevraagd). Dus ik heb later aan hem gevraagd of hij keertje gewoon wilde afspreken.

Eerst was hij mee gegaan naar mijn verzorgpaardje, helemaal prima was dat. Daarna wij naar zijn huis waar we eerst gingen justdance'n, daarna nog bordspelletje gedaan. Gewoon leuk allemaal vriendschappelijk enzo. Er is niks gebeurd voor de rest maar het was gewoon vriendschappelijk leuk.

Samen met nog een ander meisje en nog een jongen hadden we laatst afgesproken, we hebben met z'n alle just dance gespeeld, daarna een film gekeken en daarna nog gewoon gedanst op muziek. Dat is even in het kort hoe die middag/avond is gegaan.

Nu is N. gay en hij heeft een klein oogje op G. maar we weten niet of G. op jongens valt.
Op just dance heb je ook van die partner dansjes, die heeft iedereen gewoon met elkaar gedaan. Maar ik probeerde toch wel dat N. wat vaker met G. kon dansen. Om N. een beetje te helpen uit te vogelen of G. hem interessant vind.

Nu is G. echt een schat van een jongen, geen vlieg doet hij kwaad echt zo'n lieverd. Hij is ook lang en echt lief en geeft echt goede knuffels.
Hij fiets deels langs mijn huis als ie gaat werken(we werken tegelijk). En nu heeft ie al een paar keer op mij gewacht om samen te fietsen, ook echt lief. (miss weet je nu al n beetje welke kant het op gaat.)

Terug naar die avond. Toen we film aan het kijken waren lagen t andere meisje en jongen en ik samen op de bank. We lagen leuk met dicht op elkaar want het was allemaal gewoon hartstikke gezellig ect (er was btw geen alcohol aanwezig oid). N. en G. Zaten op andere stoelen. N. kwam erbij op de bank dus G. zat alleen op de stoel, dus die riepen we erbij. Die kwam een beetje bij mijn voeten zitten/liggen. Beetje leunen op elkaar maar dat deden we allemaal.
Ik zei toen na een tijdje dat ik wat personal space nodig had (dit was niet zo) maar zo kon N. in de hoek van de bank gaan liggen en leunde G. tegen hem aan.

Het was wel echt zegmaar heel knus, en gezellig maar wel gewoon vriendschappelijk (denk ik ?!). En iedereen was blij en gelukkig enzo. (Ik houd trouwens heel erg van fysiek contact en houd enorm van knuffels, deze krijg ik weinig dus als ik de mogelijkheid ervoor krijg neem ik het graag aan.)
We hebben na de film nog gedanst romantisch maar ook feestelijk, iedereen gewoon met elkaar. Hierna nog spelletje gespeeld.
Maar ik heb echt naar mijn zin gehad, ik doe namelijk ook niet zo vaak sociale dingen, maar zoiets is echt fantastisch en wil ik zeker vaker doen.

Maar tijdens die avond vertelde G. dat zijn zus aan al haar vriendinnen en de familie (de de dag nadat we we hadden afgesproken kwamen) dat G. een date had gehad. Dit was dus toen we gewoon vriendschappelijk hadden afgesproken. Ik vond dat wel zielig voor hem maar ook  wel een beetje grappig. Toch wel klein beetje medelijden met het jochie.

Verder had ik daar op dat moment niet echt veel over na gedacht ofzo. We waren allemaal heel close de avond dat we afgesproken hadden, dus voor de rest was er niks bijzonders.

Ook vroeg N. aan mij en G.  die avond of we, als ik niet gay was geweest, een relatie zouden nemen/willen met elkaar. Ik zei misschien maar hij zei ook misschien.

Maar toen ik thuis kwam dacht ik net iets te veel aan G. Ook voelde ik me een beetje triest, maar dat is omdat ik het dan zo gezellig heb maar me daarna toch een soort van alleen voel daarna. Ik weet niet precies waarom maar dat heb ik.

Maar dus nu waar ik mee zit is dat G. nu toch wel een beetje in mijn hoofd zit. En dat van dat zijn zus zei dat hij een date had blijft in mijn hoofd hangen. Maar een seksuele relatie gaat het sowieso nooit worden, want ik ben daar niet op aangetrokken. Maar of dit iets romantisch kan worden weet ik niet. Hij is wel heel schattig en lief enzo.

Maar ik heb dus ook dubbel dat ik eigenlijk nooit iets met een jongen kan hebben. Niet alleen dat iedereen denkt dat ik echt gay ben dus echt alleen op meisjes val, dus het eigenlijk gewoon niet kan want ja dan heb ik gelogen ofzo. Maar ook dat het dus sowieso niks seksueels gaat worden, want dat vind ik gewoon echt niet aantrekkelijk. Ook zie ik denk ik geen toekomst met G. maar ik denk dat ik misschien toch wel wat meer voel dan alleen vriendschap, dan dat ik zou willen toegeven (maar misschien ook niet, ik weet het niet). Ik zit dus een beetje in de knoop met wat ik voel en denk enzo.
Oh en dan heb je ook nog dat N. G. eigenlijk wel leuk vind. Maar we dus ook de seksualiteit van G. niet weten.

Dus dit was mijn verhaal. Best lang, maar hierdoor hopelijk wel beter te begrijpen.
Dus bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit allemaal te lezen.


Maar wat moet ik nu doen? Niks doen en gewoon afwachten. Of toch iets? en

 

Hey hey, voor de mensen die dit helemaal gelezen hebben. Ik heb er met mijn beste vriend over gepraat (die niet in deze groep zit) en ik denk dat het op dit moment meer nijgt naar dat ik gewoon de aandacht (fysiek) leuk vind, en niet pecé G. Maar ik houd de opties open en zie wel hoe het verder gaat lopen.


Hey @Jade.plantlover, ik had dit topic nog niet gezien, anders had ik eerder gereageerd.

Ik denk dat dat jet beste is wat je kunt doen, dat doe ik ook altijd, al is het niet in dit soort situatie, nog veel succes!

 

Liefs,

          M.


Heyy @Natureflower alsnog heel erg bedankt voor je reactie!

Er is voor de rest niet heel veel gebeurd, maar het was vooral gewoon fijn om mijn verhaal even kwijt te kunnen en van mij af te schrijven. Na dit geschreven te hebben voelde ik mij namelijk al een stuk beter.
En denk inderdaad dat het echt voora is dat ik eindelijk een keer '’romantische'’ aandacht krijg 😅 (dit betekend niet dat ik jongens romantisch niet mer leuk vind, dit is denk nog steeds gewoon zo!).

Maar laat het allemaal gewoon over me heen lopen en zie het wel😃


Reageer