Skip to main content

Er zit een jongen in mijn klas en ik ben echt helemaal weg van hem (ja ik ben gay) maar ik weet niet hoe ik het hem moet zeggen zonder dat ik hem weg schrik. Ik ben vooral bang dat hij niet hetzelfde voelt en niet eens homo is en me daarna nooit meer wilt zien! Help me alsjeblieft ik weet niet meer wat ik moet doen.

Hey @195837!

Weet je klas al dat je homosekueel bent? Als niet kun je het misschien zo proberen te vertelen aan hem of de klas:

-Ik weet niet of er in jullie klas wel is word geschled met homo of gay of zo, maar ik ken mensen(die ook homo zijn) die zijn daarin dan gewoon meegegaan. Ze werden dan voor homo of zo uitgescholden en die zeiden dan zoiets van, ja klopt, of iets dergelijks. Dat vond ik altijd wel een geinige manier om te vertellen dat je homosekueel bent, bij ons werd er dan ook niet negatief gereagerd. En hem dan gewoon vragen of hij hetzelfde voelt.

-Als je dit niks lijkt kun je misschien wat vaker met hem afspreken en dan zie je hopelijk wel of hij ook zoals jouw voelt. Dan kun je het homo thema wel wat vaker in de gespreken laten opduiken en dan vragen wat hij ervan vindt. Zo zie je hopelijk wel of hij het ook voelt.

Zelfs al voelt hij niet zo voor jouw dan kan je hem het homo zijn wel uitlegen dan accepteert hij je wel, tenminste ik zou me niet kunnen voorstellen gewoon omdat iemand homo is niks meer met hem te willen maken hebben vooral als hij het nog extra voor me uitlegd.  Meer kan ik je hier over ook niet zeggen. Ik wens je in ieder geval veel succes!

Liefs Caiya 


Heel erg bedankt ik zal proberen vaker af te spreken. Denk je dat het een goed idee is om het te vertellen bij een wandeling in het bos? Ik ben blij dat jullie me zo kunnen helpen. Heel erg bedankt dit heeft me veel beter laten voelen        ;-)


Hey @Anonieme900!

Geen probleem, ik ben blij dat het je heeft geholpen! Ja, ik denk dat het wel een goed idee is om het in een bos te vertellen. Daar is het lekker rustig!

Wat ik nog was vergeten de vorige keer, hou er rekening mee dat hij in schok is als je het vertelt! Ik heb een vriend van mij voor 1 of 2 maanden verteld dat ik transmeisje ben en hij kon 10 minuten lang daarna niks zeggen. Daarna geloofde hij het ook meteen en vond het niet erg. Ik vond het toen een rare ervaring maar hij zij dat zoiets best wel vaak voorkomt. 

Liefs Caiya 


ik weet niet of jullie valentijnsdag vieren, maar dan moet je een anonieme roos sturen met een tekst zoals: liefs je hopelijk nieuwe gay vriendje.

 


Reageer