Skip to main content

hoi hoi

 

ik ben bang. bang dat ik me enige vriendschap die ik heb weg gaat en dat ik niemand over houd. ik ben bang voor alles .

ik wil praten maar ik durf het niet.

hebben jullie iets voor me?

(tip: lees ook even me andere topics dan begrijpen jullie het meer denk ik)

 

liefs nyny

Hoi lief, 

 

Ik snap dat heel veel dingen eng kunnen zijn, maar probeer die negatieve gedachten te vermijden! 
toen ik rond jou leeftijd was had ik erg veel moeite met deze dingen. 
 

vriendschappen komen en gaan, dat doen alle mensen. Aan het eind van de dag moet jij de gene zijn die jezelf blij kan maken, dus doe wat je leuk vind, maak je geen druk om wat andere zeggen en laat je je vooral niet gek maken door bijvoorbeeld dingen online, of slechte dingen waar je aan denkt. 
denk aan de goede dingen, of kijk uit naar een datum waar je bijvoorbeeld iets gaat doen waar je zin in hebt. 
“Jij kan makkelijk praten” zou je misschien denken. 
maar ik ben door hetzelfde geweest maar het enigste advies dat ik je kan geven is dat je altijd wel negatieve gedachten zal hebben; maar probeer ze een beetje te vergeten en probeer er juist niet meer over te denken dan je al doet.

 

voor het praten, je hebt natuurlijk hier dit forum, maar misschien je ouders, oma, opa’s? 
Dat kan moeilijk voor je zijn maar zij zijn de gene die je het beste kunnen begrijpen. Hun zijn ook jong geweest. 
maar je kan ook via school met je mentor praten of zelfs vragen of je een ggd “therapeut” op school hebt waar je mee kan praten.

 

meer vragen?

ik hoor ze graag! 
 

groetjes 

STTT


 
(onnodige quote verwijder door de Kindertelefoon)

 

heyy

 

ik vind het zo moeilijk om ze te vermijden. op het moment ik naar buiten ga word ik al bang en word ik onzeker van mezelf.

ik heb nu eigenlijk ook niemand maar wat in me andere topic ook staat, die vrouw waar ik wel zou willen praten, dat ik die kwijt raak doordat ik mijn problemen en alles waar ik mee zit aan haar vertel. ik vind het moeilijk om daar niet over na te denken of al helemaal te vergeten!  met me ouders praat ik niet veel en ik heb geen opa en oma's meer. en via school krijg je direct huiswerk begeleiding en zo'n therapeut en dat wil ik niet.

 

liefs Nyny


ik ben nu alles aan het opschrijven in een boekje en het werkt wel. alleen laat ik het boekje nooit meer alleen. ik neem het overal mee naar toe en als ik ga slapen leg ik het zelf onder me kussen.

is dat normaal??

nyny


Ik vind het een heel goed idee van je dat je alles opschrijft in een boekje. Dat je het altijd bij je hebt is juist handig lijkt mij. En dat je het goed bij je houdt is logisch en ook goed want het is privé wat je opschrijft. Verder moet je vooral doen wat goed voelt voor jou.

J8j8


Ik vind het een heel goed idee van je dat je alles opschrijft in een boekje. Dat je het altijd bij je hebt is juist handig lijkt mij. En dat je het goed bij je houdt is logisch en ook goed want het is privé wat je opschrijft. Verder moet je vooral doen wat goed voelt voor jou.

J8j8

heyyy

maar weet jij of een ander misschien als je een gesprek wilt dat je dan bijv via whatsapp contact hou en dan het liefst met een beetje leeftijdsgenootjes. want ik zou dat graag willen dat ik dus met iemand kan gaan praten

 

nyny


Reageer