Skip to main content

Hoi,

Toen het begin dit jaar heel slecht met me ging besloot ik naar een docente te gaan en haar alles te vertellen. Ik ben toen heel erg gehecht aan haar geraakt: Ik wil altijd bij haar in de buurt zijn, met haar praten, ik kijk heel erg naar haar op, wil zo als haar zijn en vindt haar een geweldig en lief persoon. Maar om haar heen voel ik me ook alijd onhandig en denk ik dat ik dingen fout doe. Als ze een keer net glimlacht naar me in de hallen denk ik al dat ze me haat.

Ik besloot dit weekend om mijn moeder te vertellen over dit gevoel maar zij zei dat ik verliefd op haar was. Ik heb nooit aan haar gedacht op zo´n manier, maar nu ben ik toch aan het twijfelen of ik geen crush op haar heb.  Mijn moeder zei dat het heel erg klonk alsof ik verliefd op haar was en toen ik zei dat het helemaal niet zo voelde als met de mensen op wie ik eerder een crush heb gehad  zei ze dat ik helemaal niet kon weten hoe het is om verliefd te zijn omdat ik nog maar 14 ben. Ik ben ook bang dat ik een crush op haar heb omdat ik haar mooi vindt.

Telkens als ik nu nadenk over hoe ik me over haar voel komen er beelden dat ze me kust in mijn hoofd, en dat vindt ik vreselijk. Ik had het hiervoor helemaal niet, ik was alleen aan het wensen dat ze mijn moeder was. En ik snap niet waarom die gedachtes opkomen, want het zijn niet dingen die ik wil.

 (onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Ik herken dit gevoel, volgens mij ben je stapel gek op haar. Wat ik zou doen is de crush geheim houden of aan haar vertellen om je hart te luchten, maar besef wel dat het nooit wat gaat worden tussen jullie en maybe vind je nog iemand van je eigen leeftijd :)


heyy,

 

ik heb dit ook wel alleen voor mij voelt ze als mijn moeder misschien is dat ook zo bij jou? Ik raak zelf altijd snel aan docenten gehecht die een beetje lijken op mijn moeder (zij is ook een docent). Ik heb ook altijd dat ik mij onhandig voel maar dat heb ik bij veel meer mensen. Ik kan gewoon heel goed met haar praten soort van moeder dochter in plaats van docent leerling.

Ik vindt haar ook mooi maar dat is gewoon omdat ze echt gewoon mooi is dat vinden veel mannelijke docenten wel hahaha zelfs de rector vind het vm :). Ik praat graag met haar over jongens/meiden dus zij weet wel wie ik leuk vindt of niet.  Ze helpt mij met mijn dyslexie, weet precies wie ik ben en ik snap haar beter dan wie dan ook op school. Af en toe heb ik ook het idee dat ze mij haat maar dan denk ik zo van stik er in met die gedachte. Het kan zijn dat je haar als een familie lid ziet. Mijn moeder is docent en zij zegt dat zij dat ook af en toe heeft met een leerling heeft. Ik heb er af en toe ook wel problemen mee.

 

Wees blij dat je zo´n mooie en fijne band met haar hebt!

 

liefs,


Reageer