Skip to main content

Ik ben zelf 13 maar vind iemand van 17 heel erg leuk.

Hij mij volgensmij ook maar is hij te oud voor mij?

Ik ken hem al super lang. Al bijna mijn hele leven. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen want ik vind hem wel heel leuk maar hij is eigenlijk te oud en hij vind mij volgensmij ook leuk maar hij is bang dat hij voor altijd bekend staat als pedo. Ik snap hem heel goed en we hebben tegen elkaar gezegd dat we gewoon echt nog een paar jaar moeten wachten maar ik vind hem echt wel super leuk dus wat nu?

Hij is te oud. Op dit moment verschil je gewoon nog te veel van je crush.  Jij moet nog cruciale ontwikkelingen door maken in je puberteit terwijl je nog amper begonnen bent. Ik zelf zou wachten tot je of niet meer verliefd bent of totdat je volwassen bent…

ik snap dat dit niet het antwoord is wat je wilde horen, maar dit is helaas de realiteit. Wanneer je crush 18 is, is het illegaal om een relatie met je te hebben.  


Hoi, 

 

Wat goed dat je deze vraag stelt. In Nederland is het volgens de wet niet legaal wanneer iemand van boven de 16 een (seksuele) relatie heeft met iemand onder de 16. Vanaf je 16e ben je seksueel meerderjarig. Dat betekent dat je dan seks/een relatie mag hebben met een volwassene, maar alleen als er geen sprake is van dwang of afhankelijkheid. Dat betekent dat niemand je mag dwingen tot seksuele handelingen en dat niemand geweld mag gebruiken. Niemand mag je misleiden of je verleiden met giften of beloftes. 

 

Het betekent dus dat jij op dit moment nog te jong bent om een relatie met de jongen te krijgen die jij benoemt in jouw topic. 

 

Groetjes,

Laura van de Kindertelefoon 


hoi, 

jullie schelen denk ik wel gewoon echt te veel. Als jij achttien bent kan je eigenlijk pas echt met hem nemen want dan ben je niet minderjarig. Maar dat duurt heel lang en dan snap ik! Maar als het gaat gewoon niet goed werken met zo een groot verschil. Als je hem echt leuk vind kan je misschien in het geheim iets hebben?


Hoiiiii

Ik zou het niet doen, iemand van 17 is veel verder in dit soort dingen en jij begint nog net. Wacht tot jij wat ouder bent. En probeer hem voor nu los te laten. Ik weet dat het moeilijk is maar ik had dit ook toen ik 13 was en ik ben dom geweest. Mijn vriend heeft mij toen uiteindelijk in mijn slaap aangeraakt terwijl ik daar totaal niet klaar nog voor was. Hij had geen geduld en had geen respect voor mijn keuzes. Een jongen van 17 wilt meestal seks. En op je 13e is dat echt nog geen goed idee. 

 

Sterkte ❤️❤️


Hij is idd te oud. Ik ben zelf 17, en zie het zelf überhaupt niet zitten om met iemand van 13 te lopen, om meerdere redenen dus.


Reageer