Skip to main content
Vraag

Ik begrijp zijn ware intenties niet...

  • 11 June 2024
  • 3 reacties
  • 101 Bekeken

Hallo, het is echt een tijd geleden dat ik hierop heb gezeten. Inmiddels ben ik 17, bijna 18. Ik heb wat hulp nodig, eigenlijk meer advies. Het is ingewikkeld en ik begrijp het zelf ook niet zo goed.
 

De situatie is dus dat ik een tijd met een jongen praat, sinds september 2023. We praatten daarvoor in 2022 ook, maar dat was voor een korte tijd. Het is niet per se op romantisch gebied en het is ook nooit de bedoeling geweest om met iemand op dat gebied te praten. Het ding is dus, sinds we weer contact met elkaar hebben ziet hij het wel zo, tenminste dat geeft hij aan. We praten tot laat in de nacht over van alles en hij zegt dingen die niemand anders tegen me heeft gezegd.

Ik ben nog nooit echt verliefd geweest en ken het gevoel niet echt, maar ik denk niet dat ik hem leuk leuk vind. Het ding is dus dat hij de dingen doet en zegt wat precies een vriendje zou doen en hij vraagt me vaak op zogenaamde dates, zegt dat ie me mist en van me houdt etc. Ik heb hem nooit in het echt gezien, ik ken hem alleen online. Ik ben te bang om hem te ontmoeten. Hij stuurt me wel alledaagse filmpjes en foto's van zichzelf en zijn vrienden, dus ik weet dat hij het is. Maar ik begrijp hem niet zo goed. Hij heeft vaak tegen me gezegd dat als ik er klaar voor ben dat hij graag iets met mij zou willen beginnen en tot die tijd loyaal aan me blijft.

Hij weet dat ik nog nooit een echte relatie heb gehad en hij weet precies wat hij moet zeggen en doen om mij te raken. Ik weet niet of ik hem leuk vind, ookal zegt mijn hoofd nee, weet ik het niet precies. Ik heb hem wel vertelt dat ik het niet weet en ontwijk het onderwerp wel een beetje omdat het ongemakkelijk is. Maar eigenlijk voelt het alsof hij me bespeelt. Hij vertelt me vaak over andere meisjes en stuurt zelfs foto's van hun. Hij heeft zelfs gezegd dat hij een meisje (meerdere keren zelfs.) gaat uitvragen en vraagt om mijn advies. Ik help hem graag en gun het hem, maar het voelt niet fijn dat hij dit doet als hij zegt over mij te denken en mij leuk te vinden.

Ben ik gewoon een praatpaal voor hem of vind hij mij daadwerkelijk leuk? Ik weet het niet en om hem hierop aan te spreken maakt het alleen ongemakkelijk. Ik weet niet wat ik moet denken of voelen en ik voel me slecht dat ik zo hierover pieker. Ik weet dat we niks officieels hebben en ik wil hem niet ervan weerhouden om anderen te ontmoeten, maar toch.. Ik weet ondanks het feit dat ik geen ervaring heb met relaties, wat de red flags zijn in een  jongen, als hij me daadwerkelijk bespeelt en op basis van wat jullie zeggen, blokkeer ik hem gelijk en ga ik no-contact ookal zou dat pijn doen omdat hij een goede vriend is. Help alsjeblieft..

3 reacties

Reputatie 2
Badge

wat ik zo lees, vind ik het zoiezo raar dat hij hele tijd zegt dat ie van je houd etc, maar tegerlijkertijd andere meisjes uitvraagt? ik denk dat hij je dan niet daadwerkelijk leuk vind. als hij je echt leuk leuk zou vinden zou hij dat niet doen. Misschien is het handig om ene keertje af te spreken, misschien met vrienden erbij om het minder eng te maken. dan kan je ook je beslissing nemen over of je hem wel of niet leuk vind, want dat is toch wel handig om te weten. dus het komt er op neer dat als hij je echt leuk vind dat hij geen andere meisjes gaat uitvragen. misschien doet hij dat omdat hij denkt dat zijn kans bij jou al verstreken is? mijn advies is om hem gewoon te confronteren en goed te bedenken wat je nou echt met hem zou willen. ik weet dat dit lastiger is dan het klinkt, maar je kunt het. des noods als het mislukt blok je hem gewoon meteen.

dus ik zou communiceren!!

xx V

Reputatie 1
Badge

@Vonbekend

Hi, ik wou even terugkomen hierop, omdat het wel grappig is om te delen. Eindstand, ik heb hem geblokt. Hij vertelde me laatst over een concert waar hij heen ging, ALLEEN. Nadruk op ALLEEN. Hij zou alleen gaan omdat zijn vriend niet meer kon komen. Op de dag van het concert postte hij filmpjes van zichzelf met een meid om zich heen. Nee, niet een random meisje, een meisje die hij eerder uit had gevraagd. Heb hem een paragraaf gestuurd met eigenlijk alles en heb hem daarna gewoon overal op verwijderd en geblokkeerd. Oh en nog een leuk feitje, hij probeert contact met mij te zoeken hihi dacht het dus niet. Geen jongens meer voor mij, allemaal zielloos🩷 

Reputatie 2
Badge

@Lmfao

Goed gedaan!! Heel raar inderdaad, dus het licht niet aan jou maar aan hem hé. Dat moet je niet vergeten. En niet iedereen is zo, sommige mensen zijn gewoon een beetje anders. Fijn dat het is opgelost.

💗

Reageer