Skip to main content
Vraag

Iemand keek me meerdere keren aan in een winkel – betekent dat iets?

• December 14, 2025
  • 2 reacties
  • 150 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi,  
Ik ben een jongen (17 jaar) En Ik zit met een vraag en ben benieuwd hoe anderen dit zien…  

Ik was laatst in een winkel samen met mijn ouders. Als je binnenkomt zie je meteen de kassa. Daarvoor, ergens bij de spullen/rekken, stond ik. Het was geen grote winkel. Bij de muur bij de ingang zaten twee pashokjes. Rechts bij die pashokjes stond een meisje met iemand anders (ik dacht haar moeder).

Vanaf het moment dat ik binnen was merkte ik dat zij me meerdere keren aankeek. Wat het voor mij zo opvallend maakte: de eerste keer zag ik het al vanuit mijn ooghoek. Ik keek zelf nog niet eens bewust haar kant op, maar toen ik keek, keek zij al. Dat moment voelde best ongemakkelijk  Wilde bijna door de grond zakken. Daarna keek ze nog een paar keer kort. Ik keek zelf niet eens vaak, maar het bleef me opvallen. We hebben niks gezegd en mijn ouders hadden niks door. Denk dat ze me 4-5 keer aankeek was niet lang in die winkel.

Wat misschien ook meespeelt: ik was de enige jongen in de winkel en de winkel was klein.

Mijn vraag aan jongens en meiden:
Zegt zoiets meestal iets of kan het gewoon toeval zijn?
En als jij iemand meerdere keren aankijkt in zo’n situatie zoals die van mij, waarom zou jij dat doen? (bijv. interesse, nieuwsgierigheid, of gewoon omdat je opvalt) Of een andere reden?  

Laat het me weten, ik ben benieuwd!  

-Anoniem55555

2 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 16, 2025

hi

ik ben een meisje en ik ben best lang voor mijn leeftijd dus ik ga naar winkels voor volwassenen ik bedoel meer ik kijk bij de volwassen afdeling

maar ok heb vaak dat op het moment dat ik de winkel in loop wordt ik aan gestaard, als het rustig is dan  (dan valt het gewoon op dat je binnen komt)

laatst was ik alleen in de stad ik moest een nieuwe jas hebben en ik werd de hele tijd aan gestaard door een groepje jongens ik ben ff ergens anders heen gegaan 

ik heb zelf een beetje social anxiety en vroeger vond ik het ook best eng om in een winkel te lopen omdat er zoo veel mensen waren 

maar ik denk dat je het beter kan laten en gewoon kan negeren en niet te veel van aan trekken ze bedoelen er niets mee 

ik weet niet of je er wat aan hebt (ik hoop het wel) 

groetjes lilou 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • December 16, 2025

Heyy,

Dank je wel voor je reactie. Het gebeurt bij mij eigenlijk niet vaak dat meiden echt naar me kijken. Meestal is het gewoon normaal en valt het niet op, daarom bleef dit moment me bij. Ze leek ook ongeveer mijn leeftijd.

Bedankt voor de tip, Lilou  en je verhaal!!

Groetjes,
- Anoniem55555