Skip to main content
Vraag

Hulp met het uitmaken

• April 29, 2025
  • 2 reacties
  • 113 Bekeken

Hey, ik ben  15 jaar en heb 3 maanden geleden een man van 26 ontmoet via een chatsite. Eerst zei hij dat hij 19 was, maar toen we elkaar voegden op snap bekende hij snel dat hij eigenlijk 26 was. Ik was geshockeerd maar ik wilde hem nog een kans geven. Na 1 maand praten wilde hij een relatie en, omdat ik het idee van een oudere vriend leuk vond, heb ik dom genoeg ja gezegd. Het verschil in leeftijdsverschil, het feit dat we al seks hebben gehad maakt dit lastig en na veel praten heeft hij veel negatieve ervaringen van hem met mij gedeeld, (wat het nog moeilijker maakt om het uit te maken). Hij heeft ook veel voor me gedaan, is door mij zogenaamd zn vrienden verloren en daarom voel ik me nog schuldiger om het uit te maken. Maar de reden dat ik het uit wil maken is het feit dat hij mij voor dingen bekritiseert en me vaak dom laat voelen. Soms doet hij mij ook expres pijn en doet hij alsof het een grapje was. Ik weet dat ik echt dom ben geweest en ik hier zelf voor heb gezorgd. Maar mijn vraag is, wat kan ik het beste doen? Het uitmaken wil ik sowieso doen omdat ik zo niet langer kan. 

Alvast bedankt en ik beantwoord graag vragen als het nodig is.

Groetjes A.

2 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • April 30, 2025

Wat hij doet is illegaal: hij mag geen seks hebben met iemand van 15.

Dat hij negatieve ervaringen met je gedeeld heeft, is geen reden om bij hem te blijven.  Hij heeft er meer aan gehad dan jij: hij kon zijn hart luchten, jij moest luisteren.

Laat je niet chanteren door het feit dat hij zogenaamd zijn vrienden kwijt is.  Jij hebt hem niet gevraagd om te breken met hen en als ze echte vrienden zijn , komen ze wel terug.

Ik zou meteen een eind maken aan deze relatie waar je duidelijk ongelukkig van wordt.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • April 30, 2025

Hey! Dit klinkt heel raar en verdacht. Dat hij jou onder druk zet met verhalen zoals over vrienden die die zogenaamd door jou verloren heeft. En pijn doet. Maar om te beginnen, iemand van 26 moet helemaal niks willen doen als "relatie" met jou of iemand die minderjarig is. Ik zou meteen het contact verbreken en duidelijk maken dat hij jou niet verder mag lastig vallen. Je zou voor een goed advies de Kindertelefoon kunnen bellen. https://www.kindertelefoon.nl/bellen 

Laat je goed adviseren ! Het is iig goed dat je het wil stoppen! Succes! Liefs Tover xxx