Vraag

Homo middelbareschool

  • 11 September 2020
  • 6 reacties
  • 523 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

Ik zit met een vraag. Ik ben een jongen van 16 en ik ben homo. Het lijkt me super leuk om een keer een vriendje te krijgen maar ik heb simpelweg geen idee wie er nog meer homo kan zijn. Daar komt bij dat niemand van mij weet dat ik op jongens val. Nu ben ik wel verliefd op iemand maar hoe weet ik dus of hij ook open staat voor andere jongens? 

Ps. Ik ben binnenkort wel van plan om mijn geheim te gaan vertellen maar hier kan wel tips bij gebruiken.

Dus help me alsjeblieft, hoe vind ik andere homo jongens, vertel ik hem dat ik hem leuk vind en kom ik uit de kast?

Groetjes Tom


6 reacties

Jij hebt altijd goede adviezen... :)@M en Ms

Hi Anoniemejongen15,

 

kijk, wat ik doe als ik een jongen leuk vind is proberen in contact met hem te komen en gewoon eerst vrienden worden. Ik vind het ook een beetje ongemakkelijk om gelijk aan iemand te vragen of ie gay is, dus dat.

Bovendien, als ik hem leuk vind, dan zou ik op zijn minst ook wel gewoon vrienden met hem willen zijn. Dan kunnen we/jullie elkaar beter leren kennen en soms blijkt dan dat ie wel gewoon aardig is, maar dat je dan niet echt meer een crush op hem hebt en dan hoef je die ongemakkelijke vragen over gay en zo ook niet aan hem te stellen.

Zelf vertel ik meestal wel over mezelf dat ik jongens leuk vind en dan hoor ik meestal wel een reactie en hopelijk kun je daar iets uit op maken. Als ik het nog niet zeker weet of ie gay is, dan kan ik altijd op een later moment nog zeggen dat ik hem echt leuk vind en dan kom je er meestal wel achter of dat wederzijds is en of ie gay is. In die gevallen blijft de vriendschap meestal ook wel bestaan en als hij me dan niet leuk genoeg vindt om nog bevriend te zijn, so be it.

Ik kan ook niet altijd ‘zien’ of iemand gay is. Vaak zijn gay jongens niet echt anders dan heterojongens in hun doen en laten. Toch zeker niet op school. In privé kunnen ze als ze zich veilig bij jou/mij voelen wel soms een beetje vrijer gedragen, maar dat zegt ook niet altijd iets. Sommige jongens met meer ‘vrouwelijke’ maniertjes kunnen nog steeds toch op meisjes vallen.

Uiteindelijk is er maar één manier om het zeker te weten en dat is om het te vragen. Meestal doe ik dat nadat ik over mezelf verteld heb. Ik bedoel ik ben sws al uit de kast, dus ik maak me ook niet druk als anderen het dan krijgen te horen van hem, maar als je nog niet uit de kast bent, dan kan dat anders zijn. Dat moet je voor jezelf bedenken.

Verder weet ik niet of er bij jou op school een GSA is. Misschien is hij daar lid van en kun je er zo achter komen wie er allemaal gay zijn of je school, maar meestal moet je je dan zelf ook opgeven en kun je naar een bijeenkomst van de GSA op je school. Hoe vaak dat is, hangt helemaal van je school af en hoe actief ze zijn en hoeveel andere leden er zijn.

Meer info over GSA’s kun je vinden op:

https://www.gsanetwerk.nl

Klik op het landkaartje op je provincie en dan kun je in de lijst kijken of jouw school erbij staat en daar op klikken voor meer info.

 

Je kunt ook op Jong&Out gaan en daar een account aanmaken en via hun forum in contact komen met andere gay jongens en dan misschien iets afspreken of tips uitwisselen. Ze organiseren ook wel meetings, weet niet hoe vaak dat nu in coronatijd is, maar ok. Je kunt er eens rondkijken:

https://www.jongenout.nl

 

Dus ja, er zijn wel manieren om je èn zekerder te voelen over gay-zijn èn om in contact te komen met andere gay jongens. Als je nog niet uit de kast bent en je kent een andere gay jongen, dan kun je via hem misschien in contact komen met andere gay jongens.

Twin en zijn zijn al sinds ons 12e-13e  uit de kast en ‘iedereen’ weet dat, dus ook andere nog in de kast zittende gay jongens bij ons op school/op het dorp. We worden ook regelmatig door dat soort jongens aangesproken en soms vallen ze gelijk met de deur in huis, maar vaak ook beginnen ze een vaag verhaal en dan weten wij al waar ze naartoe willen en helpen we ze door te zeggen of ze iets willen vragen over op jongens vallen enzo.

Dan geven we ze tips en soms kennen we ook wel jongens die ook gay zijn maar nog niet uit de kast en vragen we of we aan hen mogen vertellen dat ze gay zijn. Wij vragen het aan allebei de ‘partijen’ en hebben wel al een paar jongens met elkaar in contact gebracht. Niet altijd vallen ze op elkaar, maar vinden ze elkaar wel aardig genoeg om bevriend te zijn en dan kunnen ze over hun gevoelens praten. Sommige raken ook bevriend met ons en dan doen we dingen samen, zoals naar het strand of fietsen of iets anders leuks. Gewoon chillen. Bij onze vriendengroep hebben ze zo iets van 4 gay jongens in de leeftijd van 14-17 jaar.

Ik bedoel maar te zeggen dat je niet alleen maar op die ene crush moet wachten. Het helpt ook om bevriend te raken met andere jongens die jou begrijpen en steunen (ook al zijn die hetero of gay en vallen ze niet op jou of jij op hen) en van daaruit wordt het ook makkelijker om verdere stappen te nemen in je zoektocht naar een leuk vriendje (als in verliefdheid en meer).

 

Jij hebt altijd goede adviezen... :)@M en Ms

uhmmm, nou daar denkt mama soms heel anders over :joy:

Wat wel altijd is, is dat de adviezen altijd goed bedoeld zijn :yum:

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Als je nog vragen hebt of iets wilt vertellen, dan lees ik het wel.

 

…en soms, als het goed voelt, moet je gewoon de stoute schoenen aantrekken en op iemand afstappen en het vragen. Nee heb je en ‘ja’ kun je misschien krijgen.

 

Succes.

 

Groetjes,

M&M’s

Reputatie 3
Badge +2

Ik weet dat dit een laat antwoord is, maar ik wou toch een reactie achterlaten, aangezien ik met het zelfde probleem zit, al weet wel iedereen (helaas zijn mijn klasgenoten roddeltantes en is het dus ook echt iedereen) bij mij op school dat ik homo ben, maar los van een meisje die 4 jaar ouder is ken ik niemand anders die gay is. Ik heb uit eindelijk besloten te stoppen met zoeken naar ander homo's onder het motte iedereen weet het van mij, dus als ze willen komen ze zelf. Ik ben zelf 14 (bijna 15), dus het kan zijn dat ik me toch niet goed in je kan verplaatsen, maar mijn advies is ten eerste gewoon uit de kast komen (let wel beter op tegen wie je het zegt dan dat ik deed) en wacht gewoon af tot je iemand tegen komt die ook homo is. 

Ps. Als je problemen hebt met het uit de kast komen kun je het gewoon vragen of een topic van iemand anders bezoeken.

Ik vraag me af hoe het nu gaat!

Dus please laat het weten

Badge

Ik wil geen valse moed inspreken maar voor alle homo's ik zou niet op de school uit de kast komen. Omdat klassen en leeraaren altijd zeggen dat ze er geen  problemen mee hebben. ik had eerst meerderen vrienden die weigeren nu allemaal contact. De klas doet raar tegen me en sommige leeraaren ook. Ik heb er heel erg spijt van(uit de kast komen). En nu zit ik altijd alleen in de pauze.

Reputatie 3
Badge +2

Wat naar dat dit gebeurd is,

Dit is alleen echt niet overal zo, op mijn hele school was er niemand die moeilijk deed over dat ik homo ben, sterker nog, ik werd eerst wel eens uitgescholden voor homo, lesbie, meisje en dat soort dingen, maar nu ik uit de kast kom durfen ze dat niet meer omdat het dan discriminatie zou zijn.

Reageer