Skip to main content

Hoe weet je of een jongen je leuk vind?

  • 2 June 2024
  • 5 reacties
  • 149 Bekeken

hey ik heb dus een vraag Hoe weet je of een jongen je leuk vind? want er is dus een jongen die ik al ken sinds de basisschool en ik vind hem al jaren leuk .

ps: ben moslim en hij ook mr hij is laten we zeggen heel goed bezig met zn geloof dus hij raakt geen meiden  aan ect.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Kan iemand pls tips geven

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb ook moslim vrienden, ze zeggen dat ze helemaal niet verliefd mag zijn, want hij zegt je weet toch al dat je niet met diegene gaat trouwen. Mr ik weet niet, mischien zijn anderen minder streng ofzo. Voor de rest weet ik het zelf eigenlijk ook niet hoe je moet weten of hij je leuk vind, haha sorry. 

Groetjes van mijjjjjjjjjj :D

Reputatie 6
Badge +3

nee is ni verboden als je mr ni iets mee gaat doen relatie ofzo 

Reputatie 7
Badge +7

Hey @wolfgirl12 

Je moet eigenlijk eerst een goede band met iemand hebben voordat je echt kan zien of iemand je leuk vind, dus probeer dat eerst. Daarna kun je hints krijgen.

Groetjes ItzJustin

Reputatie 7
Badge +4

@wolfgirl12  heeft inderdaad gelijk. Gedachtes en gevoelens, in dit geval verliefd zijn, zijn op zichzelf niet een zonde in islam. Hier is het bewijs: "The Messenger of Allah said: 'Allah, the Mighty and Sublime, has forgiven my Ummah for what is whispered to them or what enters their minds, so long as they do not act upon it or speak of it.'" (Sunan an-Nasa'i 3434)

Wat dus wel belangrijk is dat je niet actie onderneemt op die gevoelens. Verliefd zijn is geen probleem, maar bijv. een relatie aangaan, met elkaar afspreken, praten om elkaar beter te leren kennen is niet toegestaan. Het beste om te doen is wachten tot je klaar bent om te trouwen en contact opzoeken met de jongen of zijn ouders, vooral sinds je aangeeft dat de jongen een praktiserende moslim is. Hij zal dus zelf ook willen wachten tot hij klaar is om te trouwen.

Liefs,

Salam🍉

Reageer