Skip to main content

Hoe subtiel om verkering vragen

• October 8, 2025
  • 7 reacties
  • 145 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Er is een meisje (ik ben een jongen) die ik tof vindt, we praten af en toe in real life (als we onder ons 2 zijn). Ik zou graag met haar chatten ma kwenie goed over wat en hoe ik moet beginnen.  Zou ook willen weten of zij mij leuk vindt. Hebben jullie tips hoe ik dit subtiel kan vragen of overwat en hoe ik kan beginnen online.

alvast bedankt anoniem2040

7 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • October 8, 2025

Ik heb hier zelf nog eens over nagedacht aangezien niemand al gereageert had:

Lijkt het jullie slim om advies aan haar te vragen, dan weet ik wat volgens haar zou helpen? Of hebben jullie het gevoel dat dit niet gaat werken, als je dat 2e denkt mag je altijd laten weten wat je denkt van wat wel helpt.

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • October 8, 2025

Hey,

Ik (als meisje) denk dat het het beste is om een keer als jullie met z’n tweeën zijn naar haar socials te vragen, het is nu steeds normaler om mensen waar je mee praat in het echte leven, of ook niet, op een soort van sociale media te hebben.  Ik snap dat dit heel eng kan zijn, maar wat mij altijd helpt is in je hoofd houden: “Nee heb je, Ja kan je krijgen.” Je hebt er dus eigenlijk alleen maar voordeel bij om haar wel te vragen of jullie kunnen chatten.  Hoe je het echt subtiel kan doen, weet ik niet. Maar ik denk dat als jullie in het echt wel eens praten, dat zij het ook niet erg zou vinden om met je te chatten.  

Ik hoop dat dit een beetje helpt!

Groetjes, 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • October 9, 2025

Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon

@Annoniem1044 

Over wat zouden we kunnen chatten?

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 9, 2025

Gewoon jezelf zijn en het gesprek natuurlijk laten lopen, dat is het beste! Als je jou leuk vind, dan vind ze je leuk voor wie je bent.

xx liefs Wolf 🐺

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 9, 2025

Ik heb hier zelf nog eens over nagedacht aangezien niemand al gereageert had:

Lijkt het jullie slim om advies aan haar te vragen, dan weet ik wat volgens haar zou helpen? Of hebben jullie het gevoel dat dit niet gaat werken, als je dat 2e denkt mag je altijd laten weten wat je denkt van wat wel helpt.

Ja, het kan slim zijn om haar om advies te vragen, maar doe het casual, bijvoorbeeld: "Hé, ik heb stress, wat zou jij doen?" Als je denkt dat ze niet veel kan helpen, kun je het eerst met een andere vriend(in) bespreken. Het belangrijkste is dat je niet te veel piekert en gewoon doet wat voor jou goed voelt.

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • November 27, 2025

Bedankt voor al jullie tips, het is allemaal goed gekomen we sturen nu dagelijks minstens 2u ofzo

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • November 29, 2025

--onnodige quote verwijderd--

@Anoniem2040 

Echt leuk om te horen!

Hopelijk wordt het wat tussen jullie twee 👀

Je weet nu dat je altijd terecht kan op het forum he 😁