Hoe stel je een vriend voor aan ouders??

  • 10 June 2023
  • 1 reactie
  • 64 Bekeken

Badge

Ik wil graag een vriend voor stellen aan mijn ouders zodat we uiteindelijk meer kunnen doen. (ze laten mij niet zomaar met iemand vanalles doen zonder dat ze hem kennen snappie) Maar ik weet niet hoe?? Ik ben bang dat mn ouders hem niet mogen ofzo of hem niet goedkeuren. 
Iemand anders al eens een keer een vriend voorgesteld? Graag ervaringen of adviesen :D

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @slaperighoofd,

 

ik neem zo vaak jongens mee naar huis, gewoon omdat ik ze heb leren kennen ergens en dat kan op school zijn geweest of bij het skaten of via vrienden en ik mag altijd iedereen mee brengen en voorstellen en dan mogen ze blijven eten als ze dat willen…., maar ik begrijp uit jouw verhaal dat die vriend die je voor wilt stellen echt je vriendje, als in verkering, is of niet?

 

Nou, dan zou ik eerst het met jouw vriendje er over hebben dat je dat wilt gaan doen en wat hij er van vindt en je kunt dan wat over jouw ouders vertellen, zodat hij misschien daardoor zich een beetje meer op zijn gemak voelt bij die eerste kennismaking.

 

Verder kun je dan ook alvast iets tegen je ouders zeggen over hem. Als je het fijner vindt om het eerst tegen je moeder of juist alleen je vader te zeggen, dan doe je dat. Zij praten neem ik aan toch wel met elkaar en dan zal het nieuws zich wel verspreiden.

 

Vraag daarna aan jouw ouders of ze het leuk vinden als je hem een keertje mee naar huis neemt om hem voor te stellen en spreek iets af.

Zeg bijvoorbeeld dat jullie een keertje na school samen komen en zeg dan bijvoorbeeld dat hij maar een half uurtje kan blijven omdat hij nog iets anders moet doen, dan heb je een escape en in een half uurtje kunnen ze hem niet helemaal doorzagen, maar wel een eerste indruk krijgen. Later kun je dan nog eens afspreken, maar dan heb je ondertussen ook al gehoord hoe zijn eerste indruk was.

Je kunt natuurlijk ook iets anders afspreken, maar je moet zelf even inschatten of je liever eerst een relatief kort bezoekje wilt of wat langer.

 

Zelf zeg ik soms dat als we bijvoorbeeld gaan bowlen dat ik dan een vriend mee wil nemen en of dat goed is. Meestal mag dat wel en vragen ze van tevoren niet echt de oren van mijn hoofd wie het dan is en zo. Ze zien het wel en meestal is het gewoon gezellig.

 

Dus, misschien eerst even kort met je vriendje en je ouders apart praten en dan je vriendje een keertje mee naar huis nemen.

Oh, hoe lang kennen jullie elkaar al en hebben jullie al verkering of zijn jullie nog niet zover, maar vinden jullie elkaar wel al leuk leuk?

 

Nou ja, het komt vast goed.

 

Als nog iets wilt weten, dan vraag je maar raak.

 

Succes.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reageer