Skip to main content
Hallo,

Ik ben "Krystal" en ik ben 14 jaar oud.

Ik ben dus in een relatie met iemand die 12 is (op 6 Juli wordt hij 13) maar wij daten online. Ik heb hem leren kennen via een vriend van mij (die ik op een app heb ontmoet), en dus mijn vriendje was zijn neef dus. Wij 3en zitten samen in zo'n vriendengroep met mn vriendje's zus, en wat vrienden van hun.

Ik date mijn vriendje al ongeveer een week al, en zijn heel erg blij samen. Wij bellen samen elke dag (met vriendengroep) en we sturen elkaar elke dag foto's. Ik en mn vriendje hebben ook een keertje gewoon video gechat.

Hij woont gewoon in België, in Vlaanderen. Dus ik kan wel gewoon naar hem toe een keer in de vakantie.

Maar dus probleem is, ik wil ook graag ooit hem ontmoeten, maar ik heb mn ouders nog niet verteld over de situatie, en ze zijn nogal... Beschermend. Ik weet dat ik ze t moet vertellen, maar hoe? Kan je me tippen geven? Mijn ouders zijn wel erg, streng.... Ze kunnen gwn mijzelf een Nokia ofzo geven en dan kan ik hem nooit meer contact mee hebben... Wat moet ik doen?
Ik weet niet wat hier de beste aanpak zou zijn, dus dit is min of meer slechts een ideetje:



Misschien kun je starten met het laten zien van enkele foto's van hem en hem zo introduceren aan je ouders.

Als zij zich zorgen maken dat jij met de verkeerde mensen van het internet omgaat, dan zou je hen misschien zo kunnen geruststellen.

Waarom zouden ze zich immers zorgen maken, als ze zien dat er niets aan de hand is met diegene.
Ik weet niet wat hier de beste aanpak zou zijn, dus dit is min of meer slechts een ideetje:



Misschien kun je starten met het laten zien van enkele foto's van hem en hem zo introduceren aan je ouders.

Als zij zich zorgen maken dat jij met de verkeerde mensen van het internet omgaat, dan zou je hen misschien zo kunnen geruststellen.

Waarom zouden ze zich immers zorgen maken, als ze zien dat er niets aan de hand is met diegene.


Maar ze weten niet dat ik online aan t chatten ben met hun, wel hadden ze door dat ik de hele tijd met iemand bel etc. Hoe kan ik dat uitleggen? Zouden ze mijn telefoon gwn afpakken? Sorry voor al deze vragen, ik ben gwn een beetje gespannen

Hallotjes! Ik heb nu soort van het zelfde probleem en mijn ouders zijn ook heel beschermend en vertrouwen mensen online niet echt.. ( ookal hebben ze elkaar online ontmoet )  alleen ben ik 15 en hij 16 en we zijn al 2 jaar en 6 maanden aan het daten. Ik ga mijn moeder morgen over hem vertellen via een boekje. Ik heb alle info van hem opgeschreven in het boekje en veel dingen en de redenen waarom ik weet dat hij echt is, zoals: Video bellen, normaal bellen, Foto's, filmpjes, telefoon nummer, live locatie. En ik heb mijn plannen om hem te ontmoeten opgeschreven. Heb ook uitgelegd dat ik niet zonder hem kan maar dat het me spijt dat ik niks heb gezegd. Misschien kan je een soort van het zelfde doen. Ik laat je wel weten hoe het bij mij gaat. ( Teminste als mijn moeder het accepteerd) ik wens je veel success! 


Reageer