Vraag

Hoe moet ik het zeggen?

  • 31 March 2022
  • 3 reacties
  • 126 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb een dilemma. 

Ik ben dus verliefd op een meisje uit mijn klas. Ze is super aardig en knap. Ik zou haar graag als vriendin willen hebben. Ik moet ‘het’ natuurlijk wel op een gegeven moment gaan vertellen.

Ik zou met haar kunnen afspreken, maar hoe moet ik ‘het’ dan zeggen? Want het lijkt me heel gênant om zomaar te zeggen ‘ik ben verliefd op je’ of ‘ik hou van je’.

 

Heeft iemand van jullie advies?


3 reacties

Reputatie 1
Badge

Heyy Samuel,

Verkering vragen is altijd moeilijk, weet ik uit eigen ervaring. Maar wat is nou het ergste dat kan gebeuren? Je wordt afgewezen en dan…? Ik heb ook een keer verkering gevraagd en ik werd afgewezen. Ik was er verdrietig over maar daarna was ik zo trots op mezelf dat ik het überhaupt had gevraagd. Dus ga ervoor! En nee hoor het is helemaal niet gek om te zeggen dat je iemand leuk vind. Je zegt gewoon:

Hey (naam),
je zit bij mij in de klas, en ik vind je leuk. Wil je verkering? En zelfs dat hoef je niet te zeggen.

En als ze je afwijst weet gewoon dat het super er raar is dat zij zo’n stoere jongen als jij heeft afgewezen.

Succes!

XXX

Reputatie 3
Badge +3

heyy samuel, 

ja die dingen zijn inderdaad ingewikkeld om te vertellen. Ik zou niet gelijk beginnen met een ik hou van jou ofzo, das misschien iets te, maar je zou heel voorzichtig gewoon kunnen zeggen van: “yo uhm ik moet je iets vertellen. ik vind jou eigenlijk best wel leuk.” 

tip: als je van plan bent om het te zeggen zorg dat als je zegmaar naar huis wilt als t een nee is om te kiezen voor een plek waarbij je makkelijk weg kan. Anders krijg je zo’n gevalletje, ok ze heeft me afgewezen en nu zitten we nog 2 uur lang akward met elkaar opgescheept.

gr ranger13 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi de tips zijn goed, en je kan ook een beetje aftasten hoe ze jou vind. Door bijvoorbeeld eens bij haar te staan en een gesprekje te beginnen over de les van daarnet ofzo, of de sportles. En dan wat grapjes maken en “per ongeluk”kort even haar onderarm aanraken enzo ( kort dus !). Dus samen lachen om iets. En dan kijken hoe zij reageert. Ook als je haar ietsje langer in de ogen kijkt dan gewoonlijk en dan zien wat ze doet, blozen en glimlachen of wegkijken. En als je dan de moed hebt verzameld dan zeg je dat je haar tof vind en heel aardig , en dan bouw je op naar “ik vind je echt leuk”….. kost allemaal even tijd maar dat is het waard, En ze zal je dan echt niet raar vinden, maar aardig en lief dat je de moeite deed, dus  go for it :)

Groetjes liefs Julian X

Reageer