Vraag

hoe maak ik het uit met mijn vriendje die denkt dat we gaan trouwen?

  • 9 October 2022
  • 2 reacties
  • 87 Bekeken

Reputatie 1
Badge

ik ben nu al bijna 2 maanden in een soort van relatie met mijn vriend alleen ik voel geen romantische liefde voor hem. (wel platonisch maar meer als soort grote zus vibe)  Maar hij wel voor mij en hij is volgens mij sucicidaal en/of depresief alleen hij wil niet dat ik hem help?? Maar om terug te komen op mijn vraag: hij zorg ik ervoor dat ik het uitmaak zonder zijn hart TE erg te breken. Hij zit namelijk ook al te praten over een toekomst en trouwen en samen leven enzo maar ik weet niet eens waar ik zou moeten studeren.  Ik probeer hem een beetje geen “hoop” te geven maar ik wil hem niet echt weg duwen.  Maar soms dan zou ik gewoon willen dat hij niet bestaat zodat ik dit hele gedoe in niet had. Ik heb namelijk nog geen goede tijd kunnen vinden en hij overtreed steeds meer grenzen bij mij. Ik haat het hoe verliefd hij naar mij kijkt, ik word er echt boos van (en ik word normaal niet snel boos) Ik weet dat hij mij nooit expres pijn zou doen maar hij heeft me al zoveel pijn gedaan zonder het te weten. Heeft iemand een idee hoe ik het moet uitmaken? Ik wil namelijk wel nog vrienden blijven oftewel platonisch. 


2 reacties

gewoon eerlijk aan hem vertellen wat je van hem vind en hoe je de relatie ervaart en daarna het uitmaken. Het is denk ik in deze situatie beter om hem juist te laten zien, dat wat hij verwacht niet kan en hoe beter je dat laat weten des te beter.

 

Succes

Reputatie 1
Badge

dankjewel voor je reactie! ik ga proberen het deze week uit te maken want anders gaat dit echt veel te lang door.

Reageer