Vraag

Hoe laat je iemand met autisme merken dat je hem leuk vindt?

  • 13 October 2023
  • 6 reacties
  • 167 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik vind sinds dit schooljaar een jongen leuk en hij heeft dus autisme en ik vroeg me af of jullie misschien advies hadden voor hoe ik hem kan laten merken dat ik hem leuk vind. En/of hoe ik aan hem zou kunnen merken of hij mij ook leuk vindt… 

Xx Meteorite


6 reacties

Badge

Heyy,

Ik zou eerst in gesprek gaan over hoe hij relaties ziet en of hij dat zou willen. Als je dat weet kun je niet gelijk daarna zou ik doen maar vragen om een relatie. Je kan ook vragen of hij verliefd:)

 

Succes!

Reputatie 1
Badge

Hoe vraag je zoiets op een casual manier?

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben een jongen en héb autisme. maar je kunt gewoon met die jongen duidelijk flirten en dan later een keer met hem afspreken, weet flirten, en dan een gesprek over verkering en relaties enzo zoals @Meisjemetveelvragen zei.

Groetjes @Anoniemxv 

#verwijder de check

Gewoon zoals bij een "normaal persoon".

Ik heb zelf ook autisme en niet zo mega zwaar. En ben ik gewoon like zoals iedereen van mijn leeftijd alleen soms iets drukker en sneller overprikkeld meer niet.

Reputatie 2
Badge

Ik heb autisme, maar ik heb het juist dat ik heel slecht ben in het oppakken van sociale kwesties en dit heeft mij veel problemen gegeven met mensen waarvan ik dacht dat ze mij leuk vonden maar het gewoon een grapje was. Ik zou gewoon beginnen met veel met hem afspreken en dan wat duidelijk flirten. Niet te suptiel want dat is moeilijk te begrijpen. Ook zoals andere al zeiden zou ik wat praten over relaties enz. 

Badge

Persoonlijk zou ik het tegen die persoon zeggen want als je het een beetje gaat opbouwen kan dat voor iemand met autisme onduidelijk zijn. Gr mij

Reageer