Skip to main content

Hoii,

Ik had dus ongeveer vier jaar geleden een soort verkering met iemand, (laten we diegene even Mats noemen), maar toen vroeg iemand anders (een van Mats vrienden) of we hadden gekust (en dat was ook zo). Maar ik zei gewoon ‘nee dat is niet waar we gingen gewoon logeren omdat mijn ouders niet thuis waren. En hij zo ‘ oooh’. Maar toen ineens was het gewoon over en ik en Mats hadden eigenlijk geen contact meer. Maar ik snap gewoon niet hoe Mats dat gewoon zo even aan zijn vrienden vertelt, dat overleg je toch dan?! Toen dacht ik nog heel lang van: waarom waarom waarom? Het was zo mooi, ik houd echt van hem. Maar dat gevoel verzwakte steeds meer en twee jaar later gingen we naar een andere middelbare school en hadden we geen contact meer. 4 jaar later besefte ik dat ik mezelf de hele tijd verliefd heb gehouden omdat ik een vriendje wilde en niet omdat ik verliefd op hem was.

maar een paar dagen geleden was ik met een vriendin aan het fietsen en toen zag ik Mats fietsen en die nacht droomde ik dat hij mij wiskunde uitlegde en ik keek de hele tijd naar hem en ik vond het echt fijn om hem te knuffelen. Ik houd echt van hem. Ik dacht dat het niet echt was en ik mezelf voor de gek hield. Maar ik zag hem gewoon niet vaak genoeg. Ik houd echt van hem en ik wil bij hem zijn.  Alleen als ik aan hem denk is het niet dat ik in de wolken beland zeg maar komt dat omdat ik hem twee jaar niet heb gezien? Hoe dan ook ik wil echt verkering en ik ben van plan op Valentijnsdag een brief te sturen maar ik weet niet wat ik moet schrijven. Eerst wilde ik alleen een hartje tekenen maar is dat genoeg? Ik ben bang dat hij denkt dat het van een ander meisje is en dat het dan in de soep loopt, maar ik ben echt bang om te zeggen dat ik het ben, omdat we geschiedenis hebben. Maar ik houd van hem en wil echt toekomst met hem want we hebben vlgnsm echt veel gemeen maar ik weet niet hoe ik in contact moet komen we zitten niet op dezelfde sport en ik zie hem nooit. Iemand tips? 

Hoi hoi @Katjatja ! Als ik je verhaal zo lees denk ik, eerlijk zeggen tegen hem 🙂. Jullie zijn beide nu 4 jaar ouder, dat is echt een enorm verschil met toen. Ik weet niet hoe oud jij en hij nu zijn maar als het 16 is bijvoorbeeld dan is dat echt heel anders dan 12. De kleine dingen die toen misschien fout gingen zullen voor hem nu ook veel minder belangrijk zijn.  Jij en hij waren eigenlijk nog kind toch. Hij kijkt nu ook vast heel anders tegen zaken aan. Wat dat betreft kun je zeker wel een brief of uitgebreide kaart sturen hoor. 

Je zit niet bij elkaar op school of ergens anders bij. Dat is jammer maar heeft ook het voordeel, dat als je jouw lieve Valentijns kaart schrijft, je niets te verliezen hebt zeg maar. Dat klinkt een beetje hard maar ik bedoel daarmee dat je hem niet meteen onder ogen komt en dagelijks ziet als je de kaart hebt gestuurd. Je kunt dat dus zeker doen. Met natuurlijk de 50/50 kans dat hij blij is of dat het hem niets doet.  Misschien kun je eens bedenken wat je er in wilt zetten, de  tekst oefenen.  Maar ik denk echt dat je dit gewoon kunt doen. Stuur hem die lieve kaart en zet er eerlijk in wat je voelt. En ik ken hem natuurlijk niet maar stel dat je bang bent wat hij ermee gaat doen, aan anderen laten zien ofzo, dan kun je de kaart ook humoristisch maken bv.  Dat je met wat grappige tekst zegt dat je hem wel eens weer wilt zien, aan hem denkt ... Maar dan laat je niet meteen het achterste van je tong zien zeg maar. Maar goed jij kent hem het beste dus dat kun je wel inschatten. Mijn advies zou zijn: stuur de kaart en vertel daarin de belangrijkste dingen die je nu aan hem wil zeggen . Sorry voor mijn lange reactie trouwens 🤭 en heel veel succes, ik hoop dat het gaat lukken! 

Groetjes liefs Tartan X

p.s. eventueel kun je je (anoniem gemaakte) oefen tekst altijd hier voorleggen en onze tips vragen :) 

Dankjewel voor je reactie! Ik ben 13 trouwens 😉 Ik vond de tip van humor echt geweldig die ga ik zeker gebruiken. Ik weet nog niet precies wat ik er in ga schrijven maar ik ga het wel doen

Reageer