Skip to main content
Vraag

Hoe krijg ik een vriendin als ik alles al heb geprobeerd???

• June 20, 2025
  • 4 reacties
  • 139 Bekeken

Ganime
Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal,

Ik snap het dus gewoon niet meer.

Iedereen zegt dat meisjes houden van jongens die aardig zijn, gevoel voor humor hebben en "zichzelf durven zijn"...
Nou, ik ben letterlijk AL DIE DINGEN.

– Ik draag m’n favoriete skinny jeans elke dag, ook al voel ik m’n bloedsomloop niet meer.
– Ik heb een limited edition Miku-knuffel waar ik emotionele gesprekken mee voer.
– Ik schrijf gedichten zoals:

“Jij bent als een wifi-signaal,
Soms zwak, maar ik wil je overal.”

Toch heb ik nog steeds geen vriendin. :((

Ik heb al geprobeerd:

• Liefdesbrief in glitter gelpen

• Broodje kaas voor haar gekocht uit de kantine (ze zei: “Ik ben allergisch voor lactose,” maar oké)

• Haar per ongeluk m’n Insta-reel gestuurd waarin ik “I Want It That Way” zing naar m’n spiegelbeeld

• Vraag gesteld in wiskunde: “Is er een formule voor liefde?”

De hele klas lacht me uit. Eén meisje zei zelfs dat m’n vibes “zijn als een natte sok in een plastic zak.”

Ik snap het niet. Ik ben uniek. Romantisch. Diep van binnen ook een beetje mysterieus.

Wat moet ik nog doen?
– Moet ik mezelf opnieuw uitvinden?
– Moet ik stoppen met mijn openingszin: “Ben jij een anime-aflevering? Want ik wil je bingen.”
– Is Miku toch te veel?

Ik wil gewoon iemand die mij ziet zoals Miku mij ziet. Stil. En zacht.

Graag tips. Of een vriendin. Of beiden.

Groetjes,
G

4 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • June 20, 2025

I mean, er zijn vast meisjes die dit leuk vinden en waarderen, helaas is dat op de Nederlandse hogere scholen vaak niet het geval.

Ik persoonlijk heb een ander type; maar je moet jezelf niet baseren op het type of de mening van anderen. 

Wat je zegt klopt wel, meiden waarderen vooral een respectvolle en lieve jongen. Dat je Miku leuk vindt is geen probleem. Dat kan op een manier wel cute zijn. 

Skinny jeans is voor meeste meiden deze dagen een no-go.. zelfde met die pickuplines/gedichten… ik zou daar een beetje op afknappen.  En ik zou niet meer gaan voor dat meisje uit je vorige topic; ik denk niet dat dat iets gaat worden :( 

Ja mijn tips… daarmee zou ik denk ik alleen maar het unieke aan je weg halen. Maar als je zeker weet dat je tips wilt.. 

Ik zou geen skinnyjeans meer dragen maar investeren in een wat wijdere broek maar ook niet TE wijd. Is er een reden dat je skinnyjeans leuk vind? Vind je het mooi staan of vind je het lekker zitten? 

Ja zoals ik al zei… de gedichten/openingszinnen zou ik weglaten… 

En misschien voorzichtig zijn met die insta-reels… dat is iets wat ik grappig zou vinden met iemand waarmee ik een relatie heb, niet een random jongen die zo z’n “move” op me probeert te maken.

Voor de rest klink je gewoon aardig hoor en je hoeft jezelf echt niet op nieuw uit te vinden, zoals ik al zei je moet je niet aanpassen op de mening van een ander (zoals ik mijne nu geef). Blijf jezelf

xx

JeBentNietAlleen
Forum|alt.badge.img+1

He ganime, 

Wat goed dat je dit aan geeft! Ik zelf zou het denk ik ook wel leuk vinden maar ik denk dat ik mezelf nog niet zo goed ken. Ik weet niet of je Spotify premium heb maar als je dat heb zou ik als ik jou was luisteren naar de 8 regels van liefde van jay shetty. 

Succes en je komt er wel😉

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • June 22, 2025

Jongens die té hard proberen zijn echt een afknapper.  Niemand valt op losers.

Probeer wat ontspannener te zijn. Je lijkt me heel erg bezig met de indruk die je op mensen maakt, met je imago. Hierdoor kom je heel fake over en helemaal niet aardig of grappig. Doe niet zo krampachtig je best maar benader meisjes zoals je met je zusje zou omgaan, dan toon je echt wie je bent en maak echt kans wat te krijgen met een leuk meisje.

En doe die broek niet zo vaak meer aan: slecht voor je ballen want die hebben ruimte nodig.

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 13, 2025

Indd zo als ​@Diana, ook zegt misschien kom je soms een beetje te veel “all in” voor mensen, waardoor het snel ongemakkelijk wordt. Gewoon chill blijven, beetje subtieler zijn en niet meteen alles geven. Mensen willen ook ruimte om zelf te ontdekken wie jij bent.

Je hoeft niet altijd “diegene” te zijn die opvalt met alles, maar gewoon jezelf zijn is echt het beste. Miku is cute, maar misschien niet iedereen is daar zo into haha! Geef het tijd, de juiste persoon komt echt wel. 

xx liefs Wolf 🐺