Vraag

hoe krijg ik een vriendin

  • 17 December 2023
  • 9 reacties
  • 155 Bekeken

Hoi ik ben 16 jaar en verlang langzaam wel naar een vriendin. Ik heb alleen het probleempje dat ik geen contact heb met meiden, en daar bovenop ook nog nooit een relatie gehad. Kan iemand tips geven over hoe ik een vriendin kan krijgen? Thx


9 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Die kun je niet zomaar krijgen.

Ik wil ook een vriendin, maar ben 14.
Probeer alsnog met meisjes om te gaan eventueel uit je nieuwe klas of tijdens andere activiteiten.
Wacht totdat je iemand vind die jij leuk vind en iemand die jouw leuk vind, dit kan even duren.

Uiteindelijk zul je echt wil iemand tegenkomen, maar dit heeft tijd nodig

Succes

Reputatie 7
Badge +7

Btw er zijn ook van die YouTube filmpjes online die hierbij helpen: https://www.youtube.com/@JosecZuniga

 

Tekst aangepast door Kindertelefoon, in verband met dubbel topic.

Reputatie 7
Badge +17

Om te beginnen zul je toch echt met meisjes contact moeten zoeken. Een vriendin komt niet uit de lucht vallen. Denk aan uitgaan, sport, school whatever.

Kijk idd naar die youtuber(s) , kijk wel uit met wat je volgt van hun advies, hun zijn ook geen doctoren o.i.d. maar het kan wel (lichte) vooruitgang brengen in je kans in het krijgen van een vriendin, denk ik?

 

Tekst aangepast door de Kindertelefoon, in verband met dubbel topic. 

Reputatie 4
Badge

Als het goed is lopen er overal meisjes rond.  Anders kan je het ook nog via snap proberen.  Succes!

Als het goed is lopen er overal meisjes rond.  Anders kan je het ook nog via snap proberen.  Succes!

Mimo is terug?

Maar idd overal lopen wel mensen, maar wat ik eerder al zeii:

 

Niet alleen om een jongen te zoeken een bepaalde sport doen.

 

Tekst is aangepast door de Kindertelefoon, in verband met dubbel topic. 

Reputatie 7
Badge +7

Ja dat klopt ook wel @HrustH 

Er word wel goed advies gegeven, maar gewoon uberhaupt jezelf is al genoeg, en die tips kunnen daarbij helpen.

Reputatie 7
Badge +17

Social skills moet je oefenen. Ga dus sociale dingen ondernemen. Dan komen de contacten ook wel. Klinkt simpel maar zo werkt het wel. Als je alleen maar thuis blijft zitten gaat er sws niks gebeuren. Contacten moet je zelf leggen,dat gaat niet vanzelf. Ik weet niet of je een baantje hebt of op een sport zit maar dat zijn goede plekken om sociale vaardigheden te oefenen. Je doel moet trouwens niet zijn een vriendin te vinden. Dan kan je wanhopig gaan overkomen en dat wil je niet. Zoals ik in je andere topic al zei, een vriendin komt niet uit de lucht vallen. Daar moet je wel ff geduld voor hebben meestal.

Je kan idd op Youtube kijken maar pas wel op met die alpha male Youtubers. Die gaan heel snel de toxic masculinity kant op en daar word je niet bepaald aantrekkelijker van. En de kans dat je van die gasten nog onzekerder wordt is ook groot. Vooral als ze steeds hun strakke baardjes en six packs lopen te showen. Niet dat ze soms geen goede tips hebben maar het belangrijkst is dat je gewoon jezelf bent. Ga geen trucjes en zo leren. Daar kijkt iedereen zo doorheen.

Succes. Het komt vast goed

Badge

gewoon je best doen, zet hem op kanjer 💪🏻

Reageer