Skip to main content

Ik heb een crush op een meisje uit mijn klas (ik ben zelf ook een meisje) maar ik heb geen idee hoe ik in contact moet komen met haar… Ik ben heel slecht in irl op mensen afstappen en daarbij is ze altijd omringd met vrienden… We volgen elkaar wel op insta, zij had als eerste een vriendschapsverzoek gestuurd (maar ze volgt bijna de hele jaarlaag, dus ik denk niet dat het veel betekende en is al een tijdje terug), ze post bijna nooit iets en zet ook nooit iets in haar stories tho. 

Hoe begin ik een gesprek met haar, het liefst op insta? Hoe kom ik met haar in contact? Ik wil haar leren kennen, erachter komen wat haar sexuality is, misschien vertellen dat ik haar leuk vind… 

Hoii, een crush hebben is natuurlijk heel leuk, maar ja, je wordt er natuurlijk ook wel ene beetje onzeker van. Ik snap dat het dan fijner is om via insta te praten. Luister goed naar de gesprekken die ze heeft met haar vriendinnen, misschien kom je er wel achter dat ze een hobby heeft die jij ook hebt, begin daar dan over. Zorg gewoon dat je een goede reden hebt om te beginnen met praten, als je merkt dat ze veel terug appt kun jij ook meer appen. Als ze alleen een heel kort antwoord stuurt of niet reageert, weet je dus wat ze er van vindt.


Reageer