Skip to main content

Hoe kom ik van mijn verliefdheid af?

• March 10, 2025
  • 3 reacties
  • 89 Bekeken

BananenBroodje_

Hoi,

Ik ben een meisje van 13 en vind nu al een jaar (bijna) een ander meisje leuk. We zitten al 3 jaar bij elkaar in de klas. We zijn ook best wel vrienden geworden in het jaar dat ik haar leuk vond. Er is een periode geweest dat we vanaf dat we thuis kwamen van school tot 3:00 snachts zaten te appen. Dat was vorig jaar oktober. Toen heb ik haar ook verteld dat ik haar leuk vind, daar ging ze redelijk mee om. In november zei ze dat ze mij ook leuk vond. Maar op een of andere manier groeide we alleen maar uit elkaar vanaf dat moment. Heel de kerstvakantie hebben we niet gepraat, maar daarna gingen we weer naar school en werden we weer soort van vrienden. Maar ik bleef haar leuk vinden. ik kon dr niet zien als normale vriendin. Rond januari appte ik dr dat een nee mij minder pijn zou doen dan gewoon vrienden blijven, en toen werd ik dus voor de tweede keer afgewezen. Rond januari was ze jarig en had ik een ring voor dr gekocht en aan dr gegeven. Die avond appte ze me dat ze m heel leuk vond met witte hartjes enz. in januari gingen we met de halve klas bij haar thuis slapen (slaapfeestje). Die avond lag ze naast me en is ze in mn armen in slaap gevallen. Haar beste vriendin (die ik niet kende, alleen een beetje over whatsapp) vroeg toen (rond 5:00 's nachts, toen iedereen lag te slapen) of ik dr nog leuk vond en ik knikte ja, waarna ik zei dat ik toch alles verpest had. Toen zei dr beste vriendin dat ze nog steeds hetzelfde over me dacht, en dat ik niks verpest heb. 

De ochtend erna gingen we weerwolven en toen pakte ze mn hand onder de dekens vast. De dag erna op school (maandag) deed ze alsof er niks gebeurd was. wat ik heel raar vond, dus ik appte haar toen weer. en ze zei dat dit heel normaal voor haar en haar vriendinnen was, en toen werd ik dus voor de derde keer afgewezen.

Dit meisje zit ook heel erg in de knoop met dr mentale shit, ze doet sh en ze wilt met niemand praten, behalve met mij. we hebben veel gepraat over hoe ze zich voelt en hoe ze ermee om gaat. We hebben afgesproken dat als zij voor haarzelf ga zorgen, dat ik haar dan probeer niet meer leuk te vinden. Ik heb toen alles wat me aan haar doet denken, in een tas gestopt en ergens in mn kast neergelegd. Ik heb ook echt mn best gedaan, maar ik vind dr nogsteeds leuk.

Ik wilde zsm met dr praten, dus ik appte dr de dag erna (zondag (gisteren) of ze wilde gaan bakken samen. Ik ging dus die middag naar dr huis en toen hebben we taart gemaakt, heb ik bij dr gegeten, en hebben we samen naar de sterren gekeken. We hebben ook  kunnen praten. Ze vertelde dat ze niet meer clean was en ik knuffelde haar en zei dat t allemaal wel goed zou komen. 

Vandaag op school deden we alsof we niks gebeurd was. Voor mij komen knuffelen en handen vasthouden over als elkaar leuk vinden, de ring die ik haar heb gegeven op dr verjaardag draagt ze ook gewoon nog steeds.  maar nee hoor, voor haar is het allemaal vriendschappelijk. Ik heb dr geappt, dat ik dr niet kan vergeten. Maar ze zei dus dat het gewoon vriendschappelijk was, en ik ben dus voor de vierde keer afgewezen.

Het lukt mij gewoon niet om haar gewoon als vriend te zien. iets aan haar is zó verslavend, ik kom er niet vanaf. Bij alles wat ik doe en zie denk ik aan haar.

Ik zou t waarderen als iemand die iets soort gelijks heeft mee gemaakt, of iemand die gewoon wil praten hier over, onder dit topic wil chatten.

groetjes, bananenbroodje_

:)

*Details uit bericht gehaald door De Kindertelefoon, het is belangrijk dat iedereen anoniem blijft 

3 reacties

• March 11, 2025

Jeetje

heftig

ik denk niet dat je ont-verliefd kan raken.

behalve als je ineens een ander tegenkomt misschien?

succes!

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • March 11, 2025

Tja, je kunt niet voorkomen dat je verliefd wordt en blijft op iemand.  Als ze je verliefdheid echt niet beantwoordt, kun je alleen maar hopen dat het slijt en een mooie herinnering wordt.  

Het lijkt me duidelijk dat ze zelf niet helemaal weet wat ze precies voelt; misschien is ze stiekem wel verliefd op jou maar wil ze dat niet toegeven (lesbisch!) en doet ze daarom soms zo vreemd.

Forum|alt.badge.img

Misschien haar niet te confronteren met een relatie, maar beginnen met gewoon afspreken > dates > relatie? Kan laagdrempeliger zijn