Vraag

Hoe kom ik meer in contact met een klasgenoot?

  • 13 November 2021
  • 4 reacties
  • 96 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Hoe kom je meer in contact met iemand uit je klas zonder dat het raar/ineens/suspicious overkomt? Ik ben in irl contact leggen niet meteen goed/dapper en prefer online gesprekken beginnen, maar dan nog steeds; wat voor excuus kan ik gebruiken om het niet raar/ineens/suspicious te laten lijken?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Nanoka 

Waarom heb je een excuus nodig om contact te maken?  Meestal als je gewoon begint met hoe gaat het en een beetje praat over school, dan heb je al een deurtje open voor het volgende gesprek, waar je al meer over zijn of haar thuis kan praten enzovoort. Als je gelijk begint met de vraag wat is je lievelingskleur wordt het heel ongemakkelijk, heb ik gister geleerd op school toen we op het radboud werden rondgeleid en ik een gesprek begon met de begeleider.

Hoop dat je er iets aan hebt

Groetjes, De Dichtende Puber 

Hey!

Ik denk dat 'zomaar een gesprek beginnen' toch vaak beter in het echt kan want als je iemand online een bericht stuurt dan is dat vaak met een reden, niet dat je ze zomaar tegenkomt. Probeer op school een keer als je vlakbij staat of samenwerkt gewoon iets luchtigs te zeggen, over een toets of een moeilijk vak of misschien wel over iets wat jullie gemeen hebben, zelfde hobby bijvoorbeeld.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Lucas

Badge

Hoe kom je meer in contact met iemand uit je klas zonder dat het raar/ineens/suspicious overkomt? Ik ben in irl contact leggen niet meteen goed/dapper en prefer online gesprekken beginnen, maar dan nog steeds; wat voor excuus kan ik gebruiken om het niet raar/ineens/suspicious te laten lijken?

zeg dat je een onderwerp niet snapt en dan vragen om diegene zn insta of iets anders zodat die het daar kan uitleggen

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben het eens met de mensen die al hebben gereageerd hebben haha, ik herken jouw situatie, was vroeger namelijk ook sociaal best ongemakkelijk. 

 

Je moet gewoon iets zeggen over iets dat jullie gemeen hebben. Probeer dichterbij te komen, door bijvoorbeeld vrienden te worden met vrienden van hen. Dit is een goede oplossing. Eigenlijk moet je gewoon zorgen dat je iets irl zegt, en dat als excuus gebruiken om online te appen.

Reageer