Skip to main content

heyy ik heb een crush op een vriendin van mij. ik ben pan en een meisje van 12. Ik vind haar al een tijdje leuk en ik weet dat zij ook pan is dus heb een kleine kans. k weet niet hoe ik het haar moet vertellen. We zitten bij elkaar op atletiek en we praten heel veel tijdens de training en wedstrijden. Ik ben bang dat als k het haar vertel dat en ze vind mij niet leuk dat ze dan heel afstandelijk gaat doen. en dat we dan nooit meer met elkaar praten enz.  alleen mijn vriendinnen van school weten dat k haar leuk vind. maar k durf het niet te zeggen. heeft iemand tips hoe ik dit kan fixen want ik wil niet dat onze vriendschap kapot gaat.

Hey,

 

Ik snap dat he bang bent dat je vriendschap stuk gaat als ze jou niet leuk vind. Maar je moet er niet te bang voor zijn. Waarom zou dat gebeuren?

Je kan er toch meeleven als ze zecht dat ze jou niet op die manier leuk vind, maar wel gewoon vriendinnen wil blijven. Ook al is het misschien lastig, je gaat haar toch niet dwingen ofzo. Dus waarom zou zij weglopen van jou als er niks gebeurd als ze nee zegt.

Goed niet zo negatief, ze kan natuurlijk ook gewoon zeggen dat ze je wel leuk vind. Hoe je daar achterkomt?

Ik heb dit al zo vaak verteld en het blijft lastig maar toch de waarheid. Zeg het haar op een goed moment als je rustig met haar kan praten. Face to face.

Je kan zoiets zeggen als:

(Naam), ik weet niet precies hoe ik het moet zeggen want ik ben bang voor je reactie. (Alleen zeggen als je ook echt beetje bang bent voor haar reactie, spreek altijd de waarheid) ik vind jou meer dan gewoon leuk, maar als dar niet wederzeids is kunnen we dan wel gewoon vrienden blijven?

 

Als zij jou ook leuk vind heb je het helemaal gefixt.

 

Succes en vertel me als je hebt gedaan

1anoniempje1


Hoi aconfussedpanda,

Je moet niet vang zijn. Is er een rede dat ze opeens geen vriendinnen meer met je wil zijn als je hebt verteld dat je haar leuk vind. Waarom zou dat gebeuren.

En de beste manier om het aan haar duidelijk te maken is door het gewoon te zeggen. Face to face. Ook al is het misschien lastig. Het is de beste manier en je krijgt de waarheid te horen. Of het nu ja of nee is.

Het beste is om een rustige plek uit te kiezen, waar niemand zomaar even mee kan luisteren. Neem de tijd en kondig eventueel van te voren aan dat je iets belangrijks wil bespreken. Je kan zoiets als dit tegen haar zeggen:

 

(Naam), ik weet niet hoe ik het goed kan zeggen want ik ben bang voor je reactie. Ik wil niet dat je boos wordt. Ik vind je leuker dan gewoon vriendin, maar als jij mij meer als vriendin ziet vind ik dat niet erg.

 

Hopelijk heb je hier wat aan.

 

Succes,

1anoniempje1

 


Haha, sorry dat waren er twee maar ze zijn allebei goed er was eerst een foutmelding bij de eerste😂


Reageer