Skip to main content

Okay, here me out..

Paar dagen terug op mijn werk heb ik een meisje ontmoet. Wij zijn collega's en spraken elkaar voor de eerste keer. En nu moet ik eerlijk zijn, het is best een leuk meisje:) 

Ze lijkt een beetje geinteresseert in me en dat geeft me een soort van zelfvertrouwen. Alleen heb ik momenteel al een relatie, en ergens wil ik die opgeven voor haar, maar ergens ook weer niet want ze zegt steeds dat ik 'haar laatste hoop’ ben en dat ze zonder mij niet meer verder kan omdat ze al zwaar depressief is en problemen heeft met haar ouders.

Ik vind dit enorm lastig, iemand tips?

 

Ik zou de gok niet nemen zonder zekerheid. Stel dat zij uiteindelijk alsnog zegt ‘Nee, wij passen niet bij elkaar, ik wil hooguit vrienden blijven’ (of iets dergelijks), dan heb je je relatie voor niets opgeofferd.

Mocht zij daadwerkelijk een relatie met jou willen en jij met haar. Dan zal je de afweging moeten maken tussen je huidige vriendin en die collega.

Je kan haar ook gewoon steunen als vriend, een vriendschap met iemand van het andere geslacht is echt niet raar. Zorg er dan wel voor dat je je wel tot een vriendschap beperkt en het niet een soort friends with benefits wordt. Succes!


Reageer