Skip to main content
Vraag

Hoe iemand vinden om een relatie mee te krijgen als je lelijk bent?

• August 5, 2026
  • 2 reacties
  • 65 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Heyy, ik ben Lucas(niet m’n echte naam) ik ben 15 jaar en ik had/heb een vraagje, kijk ik ben dus in mijn ogen best lelijk. Ik ben 180, sport wel veel, maar ben ook wel een klein beetje dik, heb redelijk donkerblond haar, blauwe ogen. Dat is m’n uiterlijk. En ik zou graag een vriendin willen, om gewoon leuke dingen mee te doen, en andere gesprekken mee te hebben met bijv m’n vrienden. Ook om als het echt goed gaat, goed klikt, en vooral aan beide kanten goed voelt sex te hebben. Maar dat is niet voor nu. Maar hoe doe je dat, want ik heb best vaak iemand waar ik dan mee praat enz maar daar komt dan niks uit. Op m’n school lukt het sowieso niet want ik wordt erg gepest dus is er een slecht imago over mij op school. Dus dan gaat niemand met mij nemen omdat ze dan misschien zelf gepest worden. Hoe zouden jullie dit doen, bedankt! 

Groetjes 👋 

2 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • August 6, 2026

Hey "Lucas", allereerst wil ik zeggen dat je jezelf waarschijnlijk veel harder beoordeelt dan anderen dat doen. Je noemt jezelf “best lelijk”, maar uit wat je beschrijft hoor ik eigenlijk gewoon iemand van 15 die bezig is met zichzelf, sport en graag iemand wil vinden met wie hij een goede band kan opbouwen. Uiterlijk speelt natuurlijk een rol, maar het is echt niet het enige waar meiden naar kijken. Veel mensen vallen juist voor iemand die aardig, grappig, betrouwbaar en zichzelf is.

Wat je vertelt over gepest worden lijkt me wel heel lastig, want een slecht imago op school kan er inderdaad voor zorgen dat mensen sneller een oordeel over je hebben zonder je echt te kennen. Maar onthoud dat dat meer zegt over de mensen die pesten dan over jou. Probeer jezelf niet alleen te zien zoals anderen jou op school behandelen.

Misschien helpt het om niet te veel te focussen op “ik moet een vriendin krijgen”, maar eerst op het leren kennen van mensen zonder druk. Doe dingen waar je nieuwe mensen ontmoet (sport, hobby’s, vrienden van vrienden, online contacten die uiteindelijk ook gewoon vriendschappen kunnen worden). Vaak ontstaat iets juist wanneer je niet constant probeert een relatie te zoeken.

En qua uiterlijk: als jij je iets beter voelt door gezonder te eten, te sporten of een stijl te vinden die bij je past, doe dat vooral, maar doe het niet omdat je denkt dat je anders geen liefde verdient. Iedereen heeft onzekerheden, ook mensen die er volgens anderen “perfect” uitzien.

Geef jezelf ook tijd, je bent pas 15. Er zijn genoeg mensen die op die leeftijd nog geen relatie hebben gehad of moeite hebben met contact maken. Blijf vooral werken aan jezelf en zoek mensen die jou waarderen om wie je bent.

Hopelijk heeft dit een beetje geholpen. 😊

Groetjes, ANO.NIEM 

Spicey Girl
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • August 6, 2026

Hallo ik ben een meisje, maar weet je waarom zou je onzeker zijn? Er zijn genoeg mensen op de wereld waar je ooit een klik mee kan hebben. Weet je als je vrienden zoekt of een meisje waar je een goede klik mee kunt hebben. Zou je bijvoorbeeld buiten kunnen kijken. In een sportschool of bij een voetbal vereniging of ergens anders. Zoek daar mensen buiten op ik weet zeker dat dat kan helpen. En wat er ook is blijf gewoon jezelf oke. Je kunt heus wel aan jezelf werken zodat je je beter voelt, maar tip: ooit wat ik geleerd heb is dat je niet moet doen alsof je iemand anders bent. Daardoor als je een masker draagt kan het zijn dat, als het masker ooit valt diegene zich een beetje soorte van bedrogen kunnen gaan voelen daardoor. Dus wat je ook doet blijf gewoon eerlijk en jezelf dat is de beste weg om een goede vriend te zijn en goede vrienden te ontmoeten. En wie weet kom je op een dag een leuke meid tegen, maar blijf er maar gewoon niet aandenken dat is het beste wat je kunt doen. En weet ik en de andere op dit forum zijn er om js te helpen😊

Groetjes Spicey❤️‍🔥🔥😤❤️🔥