Skip to main content
Vraag

hoe een vriendje te vinden (ben homo)

• July 27, 2025
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey allemaal:), 

Ik zit met een groote vraag. Ik ben een  jongen van 15 jaar en ben net een jaar naar een andere school "verhuisd". Ik had dit schooljaar een crush op een jongen uit mijn klas. Alleen zit ik er mee dat ik niet weet of hij ook op jongens verlieft word. En als ik dat wel zou weten zou ik hem niet eens durven vragen.

Nu ben ik zelf een heel erge introvert en praat ik eigenlijk nooit. Opzich is dat niet heel erg, maar daardoor valt het ook heel erg op als ik eens wel praat of contact neem met ander klasgenoten.

En nu hoop ik dat er ooit een jongen naar mij toe zal lopen om me uit te vragen maar ik weet ook wel dat die kans heel klein is. 

Nu is mijn vraag:

Of jullie ervaring hebben met dit probleem of ooit hebben meegemaakt dat jij door iemand anders bent gevraagd?

En of je advies voor mij hebt?

Vriendelijke groet :)

Alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht en miss zelds reageren.

3 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • July 28, 2025

Je zit ùet hetzelfde probleem als de meeste pubers: hoe durf ik iemand verkering te vragen?  Dat je gay bent, maakt het natuurlijk nog ingewikkelder als je niet weet of die andere jongen dat ook is - de meeste jongens zijn dat natuurlijk niet en sommigen regaeren dan ook heel negatief.

Toch zit er niets anders op dan je moed samen te pakken en op andere jongens af te stappen.  Misschien word je afgewezen en dat is pijnlijk maar  dat soort pijn hoort bij groot worden.

Ik denk niet dat het heel erg zou opvallen als je plots met iemand zou praten: de meeste mensen letten niet zo heel goed op elkaar gedraag.  Wij denken graag dat iedereen ons voortdurend in de gaten houdt maar dat is niet echt zo.

Dus, advies: overwin je twijfels en ga op anderen af - je zult zien dat hoe vaker je dat doet, hoe makkelijker het gaat.

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • July 31, 2025

ik weet niet of dit het makkelijker maakt, maar je kan op discord bijvoorbeeld servers zoeken die speciaal gemaakt zijn voor homo's. dan kan je eerst online contact hebben, videobellen bijv en later irl afspreken. dan zeg ik niet dat dit gelijk een relatie hoeft te worden, maar dan weet je in iedergeval dat die andere persoon ook homo is

je kan beter snap gebruiken dan discord omdat je makkelijker mensen kan toevoegen en stuff