Skip to main content
Vraag

Hoe doen jullie dit/ ga je ermee om?

• July 19, 2025
  • 4 reacties
  • 77 Bekeken

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Ik heb heel vaak dat ik bij bepaalde vriendinnen waarvan ik weet dat het niet goed gaat, bezorgd of angstig wordt als ik een tijdje niks heb gehoord of ik geen antwoord terug krijg. Op het moment is het helaas weer zo bij een vriendin, maar ik vraag me af hoe jullie daar mee omgaan? Ik weet dat het ergens wel menselijk is, maar vraag me af tot hoe ver dat gaat, ligt wel een beetje aan de situatie ook en wil ook niet gelijk in paniek raken, maar ben bang als ik rustig blijf het misschien wel een keer mis gaat/ iets aan de hand is ..😞🙈  heb trouwens geen nummer van haar ouders dus dat lukt ook niet.  

4 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • July 20, 2025

Hey lieverd! Ken je misschien andere mensen die haar weer kennen? Zodat je indirect kunt vragen? En je kunt je voornemen om elke week op een vaste dag degene te vragen hoe het gaat, en dan proberen de rest van de week het toch even los te laten. Maak je je telkens zorgen ook als je ergens wel weer dat er niets aan de hand is? Misschien staan er op wikihow wel handige tips voor ! En ik hoop dat je nog meer reacties krijgt. Liefs, Tover xxx😘

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • July 20, 2025

​@Boterbloempjee

Ik had ook in je andere topic al wat geschreven hierover. Dat het heel mooi is dat je je bekommerd om anderen, maar dat ik je ook aanraad je eigen emoties te bewaken. Dat je niet meegetrokken wordt in de negatieve emoties van anderen. Dus wel helpen, maar zelf positief van geest blijven. Dan kun je volgens mij anderen ook beter helpen. Want anderen kunnen zich ook op negatieve manier 'voeden' als jij ook mee gaan somberen, zeg maar.

Gewoon een idee wat ik heb: waarom koop je niet een leuk bloemetje en kom je een keer langs aan de deur. En dan misschien een beetje met haar ouders praten dat je je soms zorgen maakt, is misschien een idee? Ze zullen het vast waarderen zo'n gebaar en het is ook lief en zorgzaam dat je geeft om anderen. Je lijkt me een heel mooi persoon!

Liefs, xxVera 💋

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hi daar ​@Boterbloempjee ,

Het is ontzettend normaal om bezorgd te zijn als je een tijdje niks hoort van een vriendin die in een kwetsbare situatie zit. dat laat zien dat je geeft om haar. Tegelijkertijd begrijp ik ook dat het vermoeiend is om in onzekerheid te blijven hangen. Je bent niet “prentig” of “te veel” bezig—je bent gewoon heel loyaal en betrokken. heb nu onderand al weer iets van haar gehoord?

xx liefs Wolf 🐺

myla0318
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • September 6, 2025

Beste ​@Boterbloempjee 

Ik ben meestal zo'n vriendin

Maar ik weet van mijn vrienden dat ze  altijd ff met een van andere vrienden het er over hebben en dan wachten tot ik weer antwoord en dan zijn ze erg opgelucht

Groet myla