Vraag

hoe daten is

  • 3 November 2023
  • 8 reacties
  • 122 Bekeken

Reputatie 4
Badge

Ik ben echt nieuwsgierig naar hoe daten is en ik wil echt daten met een meisje om te zien hoe het is (nou ja, ook om liefde te voelen maar dat terzijde), ik ben ook nieuwsgierig naar het type meisjes dat in Nederland is, ze lijken me erg aardig.

 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb geen verstand van daten, maar ik kan je wel wat vertellen over ons land en hoe we om gaan met elkaar:

  1. Nederland is altijd al een heel egoïstisch land geweest, dus als wij ergens niks voor terug krijgen maken we de afspraak gewoon niet ook niet als we anderen ermee zouden kunnen helpen. Tenzij we gedwongen worden door Amerika.
  1. Op de basisschool zie je gelijk al het verschil tussen mensen: High Class (populaire mensen, neppe bitchen etc.) mensen die 1 vriendin hebben en waar niemand tussen kan komen. En dan nog de Weirdo's, mensen die anders zijn, oftewel eigenlijk hele coole mensen die wél het lef hebben om zichzelf te zijn.
  2. We zeggen elkaar in Nederland bijna nooit gedag en we maken nauwelijks initiatief om gezellig te kletsen, en al helemaal niet wanneer je mensen nog niet kent.
  3. We zijn heel gemeen en ook al lijkt het vanaf buitenaf dat we zoveel dingen accepteren, er word nog steeds gediscrimineerd, en ook op heftige manieren, niet alleen omdat je uit een ander land komt, gay bent, maar ook omdat je geen merk kleding draagt, of omdat je snel boos word, omdat je jezelf durft te zijn, omdat je geen telefoon hebt of geen sociale media, omdat je het opneemt voor anderen en strijd tegen onrechtvaardigheid. Kortom genoeg redenen om iemand anders te discrimineren of te pesten.
  4. We zijn niet sociaal en alleen maar bezig met ons eigen doel te bereiken.
  5. Als iemand in een relatie zit is er vaak ruzie of word er vreemd gegaan en dan scheiden heel veel mensen
  6. Houden van heeft niet de oorspronkelijke betekenis meer bij ons.
  7. We reflecteren nooit op ons zelf, want alles is de schuld van een ander.
  8. We luisteren niet naar elkaar
  9. We accepteren elkaars grenzen niet, als ik zeg: “Goh, kan je daarmee stoppen?” dan word er zo terug gesnauwd: “Nee! Alleen als jij met dit en dit stopt!!” in plaats van: “Is goed, ik zou het dan ook heel fijn vinden als jij met dit en dit stopt.”
  10. Kortom: De Wereld draait om ons.

Nu zijn dit allemaal negatieve dingen, maar ze kloppen wel allemaal. Er zijn natuurlijk uitzonderingen op al deze punten, maar die zijn lastig te vinden als je niet naar elkaar kijkt en luistert.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +11

Over daten kan ik ook niet zoveel zeggen. 

En qua mensen in Nederland, ligt het er ook aan naar welke school je gaat. Je hebt zeker veel kinderen zoals @OnlyMe zegt, maar ik zit sowieso op een mobielvrije school, en ik ben waarschijnlijk een weirdo, dus ik kijk ook anders tegen dingen aan. Zo zijn de meeste kinderen op mijn school, met de standpunten van @OnlyMe:

  1. We zijn best egoïstisch, idd. Maar het is op mijn school ook normaal om even snel iemand te helpen, als je dat tenminste durft. (Ik durf dat meestal)
  2. Behalve deze 3 types hebben we ook kinderen die het liefste in een hoekje wegkruipen, en die je vaak over het hoofd ziet, omdat ze zo stil zijn. Dat zijn 100% introverts. Ook heb je natuurlijk pesters, maar die zijn er gelukkig niet zoveel. Ook hebben we veel weirdo's, zoals @OnlyMe ze noemt: Kinderen die zichzelf durven te zijn, en geen "oogkleppen” op hebben, ze zien wat er gebeurd zegmaar.
  3. Dit is idd zo, maar dit is veel minder op het platteland, of buiten de stad, waar ik ben opgevoed. Ik woon buiten een heel klein dorpje, en iedereen kent bijna iedereen, en zelfs als je ze niet kent, zeg je hallo.
  4. Dit geldt alleen voor de pesters en kinderen die stoer willen doen. Veel mensen zijn heel positief hierover, kijk maar naar de pride month! (btw, dit kan ook zo zijn door mijn school, of hoe ik naar dingen kijk)
  5. Behalve voor je vrienden of kinderen die aardig zijn/lijken, ook zijn er veel mensen die wel een handje uitsteken, gewoon omdat het anders een slecht gevoel geeft. (Weer, dit kan door mijn school of personaliteit komen)
  6. Oké, dit gebeurt echt gewoon niet op mijn school. Misschien in andere scholen wel, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
  7. Ik vind van wel, ik snap dit niet precies?
  8. Dit ligt gewoon aan iemand personaliteit, als iemand een wat kleiner ego heeft, dat hebben ze het nodig. Vaak komt dit wel weer goed.
  9. Net zoals bij 8, dit ligt aan de persoonlijkheid.
  10. Ik denk dat het aan de kinderen zelf ligt, meestal durven kinderen het al niet zo snel aan te geven.

Sorry om je tegen te spreken @OnlyMe, maar ik denk dat het gewoon komt waar ik ben opgevoed, en ik hou gewoon niet zo van negativiteit:’)

En nogmaals: dit komt waarschijnlijk door hoe ik in het leven sta, en aan mijn school.

En nog wat puntjes van mij:

De meeste meiden zijn wel oké als je ze kent, maar sommige zijn ernstig irritant en egoïstisch. (Ga niet met zulke kinderen om)

Als je voor je mening opkomt, komt er vaak kritiek of wordt er om je gelachen. Geef ik-boodschappen, zo van "ik vind dit niet fijn” of zoiets. En laat zien dat je dit echt meent. Daar is ook respect voor.

 

Maar ik vind iedereen wel aardig, behalve een vriendengroepje op mijn school, maar dat is iets anders -_-

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +12

@Natureflower Geen probleem, ik ben er eigenlijk wel heel erg blij mee, want er zijn eigenlijk meerdere kanten aan dit soort dingen en met onze antwoorden wordt dat behoorlijk goed uitgelegd al zeg ik het zelf. Ik woon inderdaad in de stad en daar merk je gewoon dat hier veel meer verwende kinderen wonen, dus ik ben het volledig met je eens, en ik spreek natuurlijk ook uit ervaring en wat ik gezien heb.

met punt 4 bedoel ik ook sommige kinderen uit mijn klas, ik ben oorspronkelijk van het VWO maar ik zit nu in een Mavo/Havo klas en daar zijn echt mensen er heilig van overtuigd dat gay zijn iets slechts is, ik heb er een interessant gesprek over gevoerd en op een juiste manier ook diegene op zijn plek gezet en mijn mening gedeeld en de zijne ook geaccepteerd ook al was ik het zeker niet met hem eens.

met punt 6 bedoel ik inderdaad de kinderen en ook volwassenen in mijn stad en vaak ook over het algemeen.

en daarmee kom ik gelijk bij punt 7, ik bedoel dat kinderen en volwassenen (vaak, niet altijd) elkaar niet accepteren zoals ze zijn, en dat ze daarmee het begrip van houden van naar beneden halen, omdat ze vreemd gaan, perfect proberen te zijn, kortom heel veel ingewikkeld gedoe wat er regelmatig voor zorgt bij volwassenen dat ze scheiden, ik denk dat mensen veel te snel een relatie aan gaan zonder na te denken tegenwoordig, maar dat is natuurlijk mijn mening.

 

Dat is mijn uitleg, inderdaad nogal negatief, had wat minder gekund. Sorry daarvoor als ik het verkeerde beeld geef, en ik ben het dan ook wel nog eens met mijn beschrijving, maar dan wel me tde beschrijving van @Natureflower erbij.

Dus @Natureflower Ik vind het juist hartstikke goed dat je je mening deelt, ik ervaar dat niet als tegen spreken, maar als aanvullen. En het hangt er ook gewoon vanaf waar je woont en wat je al hebt ervaren met mensen, want vaak zijn we nogal vooroordelend over elkaar (inclusief mezelf)

En verder kom ik ook mensen tegen waarvan ik echt denk “Wauw” omdat diegene dan het lef had om een “Weirdo” te zijn. Verder voor mijn defence 😉, ik ben vaak ook graag positief, maar dat bracht ik dit keer nie top de juiste manier over, dus nogmaals sorry.

-OnlyMe

Reputatie 4
Badge +1

Jullie gaan offtopic, willen jullie bij het onderwerp blijven? 

Reputatie 4
Badge

Jullie gaan offtopic, willen jullie bij het onderwerp blijven? 

Wacht even, dit is interessant...

Reputatie 7
Badge +12

Sorry als ik het niet goed begrijp, maar op welke manier gaan we off-topic @Babs van de Kindertelefoon ? Ik geloof dat @Natureflower gewoon een aanvulling gaf op mijn reactie en vragen stelde bij punten die ze niet begreep. Ik heb die punten nader uitgelegd en ook nog dat ik niet bot over bedoelde te komen naar @HighVarsityJacket , @Natureflower en anderen.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +4

Hey, @OnlyMe 

Ik ken ook redelijk wat mensen die gay zijn niet goed vinden, dit komt vooral door 2 redenen:

1 Het geloof zegt dat het niet mag (althans bij de christen en moslims zit er verschil, mijn moslim vrienden mogen echt niet volgens de koran dat staat er ook specifiek en mij christelijke vrienden is het een beetje volgens de bijbel(staat daar niet heel duidelijk in) en ook bij allebij wel door reden 2

2 media/andere mensen, door wat ander mensen er van vinden vinden hun het ook niet goed, zo werkt het bij bijna alles. Heel veel mensen durven ook niet hun eigen mening te geven want dan worden hun weer gepest of gediscrimineerd of zijn ze een racist of wat dan ook.

Als ik nu zeg zwarte Piet is zwart zijn er veel mensen met me oneens en ben ik een racist, ik kan er niks aan doen dat ik zo ben opgegroeid maar ik ben geen racist.

Als ik zeg dat ik niet pro-Israël ben ben ik meteen een joden hater of neo-nazi. Terwijl Israël ook dingen verkeerd doet, en ik ben niet voor hamas maar voor Palestina, 2 verschillende dingen.

En ik ben niet anti-gay, van mij mag iedereen dat prima zijn maar ik wil niet dat een gay persoon mij gaat irriteren of lastig vallen, want dan is het een ander verhaal.

Hetzelfde met die lghtbq+ zooi, de meeste gay, trans etc. mensen vragen niet eens om al die aandacht.

Ook bestaat er in mijn ogen niet zo iets als non-binar ofzo je hebt een man en vrouw, transgender horen bij het geslacht waar ze in zijn veranderd

Overegens vind ik dat overdreven Black lives matters gedoe ook irritant, disney (remake) films worden verpest en alles wat zwart is moet wit worden. 

 

Wat vinden jullie? 

 

Hi kindertelefoon als je dit leest en dit of topic is pls stuur dit in een mail terug naar mij of het liefst maak een topic er over aan met de titel: 'wat vind jij?'. 

 

Groetjes, 

@Ann0 

 

Reputatie 4
Badge +1

@Ann0 Je gaat offtopic, wil je bij het onderwerp blijven?

Het onderwerp  van deze topic gaat over ‘Hoe daten is’.

Je kunt uiteraard een nieuwe topic starten, of kijken of het aansluit bij een bestaande topic.

Succes! 

 

Reageer