Vraag

Hoe bespreek ik zijn gedrag ?

  • 6 June 2023
  • 13 reacties
  • 211 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey allemaal,  hope everyone is top ! mag ik een vraag droppen ?

Ik heb intussen verkering en het is heel lief en leuk maar….Mijn vriendje is de laatste tijd afentoe  in de problemen. Hij heeft bv strafwerk gekregen omdat hij een lerares uit lachte. Hij zei dat het niet zo bedoeld was maarja. En pas moest hij ook al op de gang staan omdat hij zijn huiswerk niet serieus had gemaakt. Tekeningetjes en stuf. Heel kinderachtig. Een poos geleden was hij zo vervelend dat hij serieus in een hoek van het nablijflokaal moest staan. Dat vond ik echt heel erg.  Iedereen kon hem zien. En het was een mooie dag, we zouden naar een zwemwater in de buurt gaan en in plaats daarvan staat hij daar in z'n  hempie en short.  Ik ben echt boos op hem, maar ook medelijdend , mixed feelings. Ik wil dat hij zich beter gedraagt dat ik trots op hem kan zijn. Hoe kan ik dat het beste met hem bespreken ? Boos, verdrietig?  Ik wil het niet uitmaken maar ik wil ook niet dat ik een vriendje heb die zo bekend staat zeg maar. Pffff.

Sjammetje xxxx


13 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Heyy, ik zal gewoon met hem bespreken wat je typte, want als hij echt van je houd, dan doet hij dat denk ik wel voor jou xx

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Sjammetje, ik ben het eens met @hoi , en is er een reden misschien dat hij vaak straf krijgt ? Is er iets aan de hand of is hij gewoon een beetje rebels ?  Dat zijn dingen die je ook kunt navragen, en ik denk dat je het gewoon op de manier kunt bespreken zoals je het hier typt. Ik zou als vriendje me behoorlijk schamen als mijn vriendin daar steeds bij was als ik zo openlijk straf kreeg en ik zou het me zeker aantrekken als zij daar dan wat van zegt .  Dus wees gewoon jezelf en vertel hem wat je vind, dat moet goed komen en dan gaat hij er vast wat aan doen !

Groetjes liefs J

X

Reputatie 7
Badge +4

hoi @Sjammetje  ik ben het ook helemaal eens met @hoi  je moet gw zeggen wat je typte

Reputatie 2
Badge

Hey je moet gwn zeggen wat je er van vind communicatie is nou eenmaal de key

Reputatie 7
Badge +17

Daar moet je het  gewoon met hem over hebben. Meer kun je ook niet doen. Het is niet jouw taak hem op te voeden of zo.

Dank jullie wel !  Ik neem het mee! Ik zou ook nog benieuwd zijn naar wat @Banaantjeeee en @OnlyMe  en @Mimo  vinden. Jullie hebben ook altijd goeie tips, als ik dat mag vragen hoor.…

Sjammetje xxxx

Ah wat lief dat je mijn mening wil horen.  Tsja mij moet je niks vragen over relaties. Ik knap al op iemand af als hij de verkeerde sokken draagt hahaha nee grapje.

 

Ik ga ook met iemand om ( en hebben besloten om het over de vakantie te tillen of we voor elkaar gaan), die soms ( in mijn ogen) rare keuzes maakt.  Vechten,  veel te veel drinken, niet leren voor zijn eindexamen en nu misschien gezakt zijn.  Dat soort dingen.  Ik ben zelf ( als zeg ik het zelf) best verstandig dus ik begrijp het soms niet.  Maar ik voel wel wat hij een goed hart heeft.  Ik heb hem na een ruzie waar ik bij was heel open gevraagd wat er nu gebeurde.  Hij voelde zich echt rot over de situatie,  maar geeft aan ADHD te hebben en dat dingen hem soms overkomen.  Dan denkt hij niet na een voelt zich daarna rot. Daarbij was er in zijn familie iets ergs gebeurd en daar kon hij niet goed mee omgaan.   Ik ben blij dat ik dat weet want nu kan ik er rekening mee houden. Eerst schaamde ik me een beetje voor dat hij zo bekend stond,  maar ik heb zelf wel de keuze gemaakt om dat niet meer te doen.  Wat hij doet zegt niks over mij. Ik spoor je aan om er gewoon voor hen te zijn en te accepteren dat hij wel eens bijzondere keuzes maakt.  Ik denk dus dat je het beste kan vragen wat er nu gebeurt als jij brutaal is.  En ook wel een beetje aangeven dat jij er niet van houdt ( heb ik ook gedaan, ik vind je ook leuk zonder alcohol, mss wel leuker etc). Misschien heeft hij wel een reden. 

Reputatie 7
Badge +7

Hee @Sjammetje 

Aww, Zo lief! Ik ben helemaal mee eens met de reacties van hierboven:) Ik zou het met hem bespreken, want als hij jou echt leuk vindt zou hij sowieso naar luisteren:) en ik denk dat hij niet uit zichzelf zo brutaal is. Misschien heeft hij iets ergs meegemaakt... Dus wees lekker jezelf en praat met hem! Ik weet het zeker dat het goed komt! Heel veel succes :D

Liefs x Banaantje <3

Reputatie 7
Badge +12

Ik zou als ik jou was met hem gaan zitten en een serieus gesprek over hoe je je voelt bij zijn gedrag. En ik zou hem ook vragen waarom hij dat doet. Maar hou er wel rekening mee, hij is ook gewoon een jongen die in de Pubertijd zit, dan doen mensen dat soort dingen.

-OnlyMe

Hey lieve jullie, ik ga jullie raad opvolgen!  Ik laat weten hoe het ging en wat hij zei. Super dank jullie voor je tips!! 

Sjammetje xxxxx

Hey allemaal, zoals ik beloofde ff een update, ik heb het er met hem over gehad. En hij gaf al snel toe dat hij het zelf ook niet leuk vond, Hij zei heel schattig dat ie veel liever stoer was voor mij haha.  En dat hij gewoon een beetje maf deed, zoals @OnlyMe ook al dacht, en @Tartan13 . Ik heb hem ook jouw als voorbeeld genoemd ( niet eens met je bijnaam hier hoor) Tartan, van in de hoek staan en dat je dat beschamend vond, zoals je in die brieven topic zo mooi beschreef, en dat zei hij ook wel dat hij dat nablijflokaal en de gang echt niet fijn vind. Dus hij wil nu eerst tot 10 tellen zei hij :) Zo lief , dus dankjullie allemaal en inderdaad @Banaantjeeee  het was niet iets dat hij in zich heeft maar meer houding zoeken en als hij ergens mee zit gaat hij het mij vertellen zei hij! Zodat hij hopelijk minder straf oploopt. Een beetje is ook niet erg, dat zei ik hem er ook bij. Kan gebeuren ;)

Sjammetje xxxxx

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Sjammetje, mooi! En fijn ook dat hij dat niet echt in zich heeft want dan had hij die straf ook niet geaccepteerd maar dwars gelegen denk ik. Dus hij is geen "vervelende" jongen van zichzelf dat zie je nu wel. Ik snap ook heel goed dat hij dit tegen je zei. Zou ik ook hebben ;) nou gelukkig dus maar 😄

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +12

Fijn dat het zo is afgelopen! Ik dacht al zoiets. Nou, ik hoop voor jullie dat het beter gaat zo.

-OnlyMe

Reageer